خبر فوری

جلوی یأس در جامعه را بگیریم/خبرنگار نباید مورد بی‌احترامی قرار گیرد

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، ‌جاسم جادری در نشست صمیمی با خبرنگاران استان هرمزگان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: بابت تأخیر در برگزاری نشست روز خبرنگار پوزش می‌طلبم و این روز را با تأخیر به همه خبرنگاران تبریک می‌گویم.

وی دلیل به تأخیر افتادن این نشست را کنگره نماز و چند سفر کاری عنوان کرد و افزود: ما با خودمان عهد بسته‌ایم که هر سال یک مراسم مذهبی را تقویت کنیم و کنگره نماز نیز با همین رویکرد در هرمزگان برگزار شد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: جزئیات اخلاقی خبر و خبررسانی در قرآن کریم نیز ذکرشده است و خطاب به مؤمنین هشدار داده‌شده تا زمانی که صحت خبر را متوجه نشده‌اند، آن را مخابره نکنند.

استاندار هرمزگان گفت: امانت‌داری شرط اساسی کار خبرنگاری محسوب می‌شود و کار خبرنگاری بسیار مهم و مسئولیت انتشار خبر بسیار سنگین است.

جادری با اشاره به اهمیت کار خبرنگاری و لزوم تجلیل از زحمات خبرنگاران، عنوان کرد: خبرنگاری کاری سخت است و باید مراقبت زیادی در این کار صورت گیرد.

استاندار هرمزگان افزود: خبرنگاران نقش مؤثری در تقویت و رشد جامعه دارند و علاوه بر کار اطلاع‌رسانی کار تربیتی هم بر عهده‌دارند.

جادری خاطرنشان کرد: از تلاش تمامی رسانه‌های استان هرمزگان قدردانی می‌کنم و امیدوارم برای ساختن استان همه با هم تلاش کنیم.

وی گفت: طرح‌های بزرگی در استان هرمزگان در حال اجرا و آماده‌سازی برای جهش عظیم توسعه است که خبرنگاران نقش مؤثری در اجرای مناسب این کار دارند.

جادری تصریح کرد: کار خبرنگاری کار پراسترسی است و خبرنگار نباید مورد بی‌احترامی قرار گیرد و حرمت هر خبرگزاری با خودش است و باید خود را مراقبت کند و معمولاً مردم به ظواهر توجه می‌کنند و شما باید امانت‌دار باشید و هر آنچه می‌شنوید را بنویسید نه هر چه برداشت کردید.

وی با بیان اینکه باید جامعه را در آرامش نگه‌داریم و جلوی یأس در جامعه را بگیریم، ادامه داد: البته هرچه را دید هم نباید گفت چراکه برخی اوقات مصیبت آفرین است و نباید به اشاعه فحشا در جامعه دامن زد و شما در برابر دیده‌ها، شنیده‌ها و گفته‌هایتان مسئول هستید و در قرآن نیز بر این مسئله تأکید شده است.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: من هر شب تا ساعت یک بامداد، اخبار را در فضای مجازی دنبال می‌کنم تا از فضای استان و کشور باخبر شوم چراکه به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن به‌سادگی گذشت.

جادری با بیان اینکه استان هرمزگان دارای ظرفیت‌های بزرگی است که با همراهی همه به‌ویژه خبرنگاران می‌تواند به نتیجه مطلوب ختم شود، گفت: مطبوعات وظیفه تقویت ارتباط مردمی دارد و مردم باید در جریان امور قرار گیرند اما مصلحت حکم می‌کند که برخی اخبار به گوش مردم نرسد.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت تدبیر و امید در تعامل با رسانه‌ها مشهود بوده است، افزود: اظهارنظرهای غیر کارشناسی و غیردقیق، وقت مردم را هدر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، در این مراسم از خانواده شهید یوسف دقت از شهدای خبرنگار استان هرمزگان، برخی از پیشکسوتان مطبوعات و خانواده مرحوم قاسم کرمی و حسین فرج زاده از پیشکسوتان عرصه مطبوعات تقدیر شد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *