خبر فوری

بازی‌های ایرانی معرفی می‌شوند/ برنامه‌ای برای آموزش و اقتصاد

حسین گلزار سردبیر برنامه تلویزیونی «هم‌بازی» که این روزها از شبکه پنج سیما در حال پخش است، درباره این برنامه به خبرنگار مهر گفت: هدف برنامه «هم‌بازی» بیان ضرورت بازی، اهمیت حمایت از بازی ایرانی و بومی و همین‌طور ضرورت توجه به بازی های گروهی است که از نظر فرهنگی و اقتصادی ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرند.

وی درباره ایده تولید این برنامه توضیح داد: همکاران ما در جشنواره بازی «عمار» به دنبال برگزاری این رویداد به ضرورت های انواع مختلف بازی ها رسیده بودند و در قالب این فراخوان با مجموعه های داخلی و ایرانی که در حوزه های ساخت وسایل بازی و همچنین تولید محتوای بازی فعال بودند، ارتباط گرفته بودند و تولید برنامه «هم‌بازی» محمل خوبی برای طرح این مباحث بود.

گلزار در توضیح این برنامه تلویزیون که به انواع بازی های رایانه ای و حرکتی می پردازد، گفت: در «هم‌بازی» علاوه بر اینکه به بازی‌های رایانه‌‎ای پرداخته ایم بخش عمده ای هم به بازی‌ های حرکتی و جمعی اختصاص یافت و اتفاقا نام برنامه به همین دلیل «هم‌بازی» تعیین شده است.

سردبیر برنامه تلویزیونی «هم‌بازی» درباره مخاطبان این برنامه نیز یادآور شد: ما برنامه را منحصر به یک رده سنی خاص نکرده‌ایم و اگر به تنوع کنداکتور برنامه دقت کنید متوجه می‌شوید که «هم‌بازی» برنامه‌ای است که سنین خردسالی تا بزرگسالی را پوشش می‌دهد. تفاوت رویکرد و ساختار این برنامه با سایر برنامه‌های این‌ چنینی تلویزیون، تمرکزی است که روی رده‌های سنی مختلف دارد. نکته مهم دیگر این است که در این برنامه به صورت کامل به معرفی بازی‌های ایرانی از قبیل بازی‌های فکری، حرکتی و رایانه‌ای پرداختیم.

نگاهی به بازی های ایرانی با ویژگی تربیتی و اقتصادی

گلزار اضافه کرد: در برنامه‌های تلویزیونی که پیش از این پخش شده، معمولا به مقوله بازی تنها از بُعد سرگرمی پرداخته شده است در حالی که به ضرورت بازی‌ها چه از بُعد فرهنگی-تربیتی و چه در بعد اقتصادی و همچنین حمایت از تولید ملی که امروزه دغدغه مقام معظم رهبری و مسئولان کشور است، کمتر توجه شده است.

وی با بیان اینکه به خاطر حمایت از تولید ایرانی، به بازی‌های خارجی در برنامه پرداخته نشده است، بیان کرد: علاوه بر معرفی بازی‌های ایرانی، با فعالان عرصه بازی هم گفتگوهایی داریم و به افکار پشت بازی‌ها هم می‌پردازیم تا پدر و مادر و افردی که در مقام تصمیم‌گیر برای کودکان قرار دارند، بتوانند با دیدن یک بخش ۵-۶ دقیقه‌ای به اهمیت بازی و انتخاب درست آنها به عنوان یک مولفه تربیتی پی ببرند.

سردبیر برنامه تلویزیونی «هم‌بازی» در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروز در بازارهای جهانی، بازی بالاتر از سینما قرار گرفته است اما متاسفانه این بازار در کشور ما معمولا به راحتی از طریق بازی‌های قاچاق خارجی تسخیر شده است به همین دلیل، لازم است از تولید کنندگان و بازی‌های داخلی حمایت کنیم، اتفاقی که کمتر در رسانه‌های ما دیده می‌شود. نباید فراموش شود که در حال حاضر در بازار، بازی‌های ایرانی باکیفیتی داریم که متاسفانه از ابزارهای تبلیغاتی بی‌بهره هستند.

گلزار در پایان یادآور شد: ما در برنامه «هم‌بازی» سعی کردیم مجموعه‌ای از داشته‌های خود را با توجه به زمان اندک و محدود برای مردم در معرض نمایش قرار دهیم. مهم‌تر از بُعد اقتصادی بازی‌ها، نبود سنخیت بسیاری از بازی‌های خارجی با فرهنگ ملی ما و تاثیر آنها در تربیت نسل آینده کشور هم از جمله نکاتی است که باید به آنها توجه کنیم.

این برنامه روزهای زوج ساعت ۱۶:۱۵ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید