خبر فوری

قاچاق کالا و ارز روش استعمارگران برای آسیب‌زدن به اقتصاد و فرهنگ کشور است 

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، دکتر نگارش‌نژاد در جلسه ضرورت حمایت از تولید داخلی در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد:  مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود و توقع ما از دانشگاهیان آن است که دانشجویان انقلابی و مطالبه‌گر تربیت کنند.

وی یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری را مبارزه همه‌جانبه با قاچاق کالا و ارز برشمرد و با تاکید براینکه استعمار به دنبال تغییر سبک زندگی جوامع است تا بتواند مصرف‌زدگی را در جوامع گسترش دهد، تصریح کرد: قاچاق کالا و ارز پدیده‌ای صرفاً اقتصادی نیست بلکه آسیب‌زدن به ارزش‌ها را نیز هدف قرار داده است.

 نگارش‌نژاد تشریح کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمادگی کامل دارد از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا با موضوعات مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز حمایت مادی شامل کمک هزینه‌های از سه تا شش میلیون تومان داشته باشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون جنگ از نوع  نظامی نیست بلکه به جنگ اقتصادی تغییر شکل داده است و مردم و مسئولان در این زمینه باید بیشتر از گذشته هوشیار باشند.

مدیرکل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه حجم کالای قاچاق از گذشته که 19 میلیارد دلار در سال بود به 12 میلیارد تا پایان سال 95 کاهش یافته است، یادآور شد: بخش عمده این مهم ناشی از تغییر قانون و اجرای قانون جدید جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حکم رهبری، قوانین، مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مواد قانون برنامه ششم توسعه را داریم و این همه تأکیدات نشان از اهمیت موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد.

نگارش‌نژاد خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آگاهی باید به باور و بعد به تغییر برخی رفتارها در سطح عمومی جامعه تبدیل شود تا حمایت از تولیدات داخلی به یک گفتمان فراگیر در جامعه تبدیل شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیداسماعیل حسینی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز گفت: تحقق کامل مطالبه مقام معظم رهبری درباره ضرورت حمایت از تولید داخلی در راستای تقویت بنیان‌های اقتصاد مقاومتی امری ضروری است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید