خبر فوری
هرمزبان:گروه فرهنگی: معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: همایش بزرگداشت مقام شامخ حضرت سید محمد(ع) به واقع حرکتی در راستای تجلیل از مدافعین حرم است.

همایش امامزاده سید محمد(ع) حرکتی در راستای تجلیل از مدافعین حرم است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور در جمع خبرنگاران در حاشیه این همایش عنوان کرد: امامزاده سید محمد(ع) از بزرگترین مدافعان اهل بیت عصمت و طهارت در مقام بیان و عمل بوده اند و هستند.

 وی، واقع شدن مرقد مطهر امامزاده سید محمد(ع) بین کاظمین و سامرا را از مصادیق دفاع از حرمین شریفین جوادین و عسکریین دانست.

طاهریان تصریح کرد: دشمنان و تکفیری ها، لطمه زدن و دستیابی به مرقد مطهر حضرت سید محمد(ع) را مقدمه ایی برای ورود به حریم کاظمین و سامرا می دانند.

وی بیان کرد: اما به لطف خدا و عنایات اهل بیت(ع) با همه تلاشی که تکفیری ها داشتند، حرم مطهر حضرت سید محمد(ع) در امان ماند و در نهایت در اثر انفجار تروریستی مختصر آسیبی دید.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: پس نتیجه می گیریم که امامزاده واجب التعظیم حضرت سید محمد(ع) در دوره حیات و ممات خویش در خط مقدم دفاع از حریم آل الله بوده و هستند.

وی بزرگداشت مقام حضرت سید محمد(ع) را بزرگداشت تمامی خوبی ها و فضایل اخلاقی دانست و با ذکر این نکته که بی شک این بزرگواران در فضایل اخلاقی سرآمد هستند، اذعان کرد: بنابر این، تجلیل از ایشان به واقع به معنای بزرگداشت فضیلت های انسانی و اخلاقی است.

طاهریان با یادآوری اینکه یکی از ویژگی های آن حضرت که در کتب تاریخی و از لسان بزرگان رسیده کرامات آن حضرت است، گفت: البته مردم عراق هم در این خصوص به شدت معتقد می باشند و به عبارتی آن حضرت در حال حاضر نیز همانند دوره حیات دنیوی شان از مردم گره گشایی می کنند.

وی با اذعان به اینکه حال از کسانی که به آن حضرت علاقه دارند و در تلاش برای بزرگداشت آن حضرت می باشند انتظار می رود که با تاسی از آن امامزاده واجب التعظیم همت خود را به صورت جدی به گره گشایی از کار بندگان خدا قرار دهند، گفت: به عبارتی به نام آن حضرت و استعانت از خداوند متعال و مدد گرفتن از حضرت سید محمد(ع) به افراد نیازمند کمک کنند.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی تاکید کرد: استان هرمزگان باید در این مسیر پرچمدار و هم در خط مقدم کمک رسانی به افرادی که در کارشان گره افتاده باید پیشقدم باشد.

برگزاری همایش تجلیل از مقام شامخ امامزاده واجب التعظیم حضرت سید محمد بن علی الهادی(ع) به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات و با همکاری استانداری هرمزگان، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، صدا و سیمای مرکز خلیج فارس و شهرداری بندرعباس با حضور تولیت حرم برگزار شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید