خبر فوری

نخستین پرواز هوایی بندرعباس – مسقط انجام شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، محسن ضیایی صبح دوشنبه در مراسم انجام نخستین پرواز هوایی بندرعباس – مسقط بیان داشت: سال ۹۴ در سفر مسئولان استانی به کشور عمان و حضور در شهرهای مسندام و مسقط موضوع راه اندازی خطوط کشتیرانی و خطوط هوایی مطرح شد. سال ۹۵ خط کشتیرانی مسقط – بندرعباس با سرمایه گذاری خارجی راه اندازی شد.

وی افزود: خط هوایی بندرعباس – مسقط و بلعکس با هدف افزایش ارتباطات دو کشور و گسترش گردشگری سلامت با سرمایه گذاری ی جوان هرمزگانی راه اندازی شده است و امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد راه اندازی خطوط دیگر پروازی به کشورهای دیگر باشیم.

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاههای استان هرمزگان هم در جمع خبرنگاران افزود : با پیگیری های انجام شده  16 مرداد ماه نخستین پرواز در مسیر بندرعباس مسقط و بالعکس انجام شد.

امانی بنی گفت: این پرواز در روزهای دوشنبه هر هفته و توسط شرکت هواپیمائی کیش ایر در این مسیر انجام خواهد شد که چنانچه شاهدتقاضاهای بیشتر باشیم بلافاصله افزایش بیشتر این پرواز در دستور کار قرار خواهد گرفت .

مدیر کل فرودگاههای استان هرمزگان با اشاره به اهمیت افزایش اینگونه پروازها خاطر نشان کرد : افزایش روابط خصوصا تجاری و اقتصادی در بین کشورها نیازمند ایجاد بسترهای مناسب ارتباطات است و در این راستا فرودگاه از اهمیت ویژه و استراتژیک برخوردار می باشد از همین رو افزایش اینگونه پروازها در بالا بردن سطح تبادلات با کشورها بسیار حائض اهمیت خواهد بود .

امانی افزود : برنامه های دیگری نیز جهت افزایش پرواز در سطح فرودگاههای استان در دستور کار می باشد که پیگیری و برقراری پروازهای بیشتر منوط به استقبال مردم خواهد بود چرا که بستر های لازم در سطح فرودگاههای استان کاملا محیاست و چنانچه مردم از مسیرهای پروازی استقبال کنند بلافاصله پیگیری لازم جهت افزایش پرواز انجام خواهد شد .

پرواز بندرعباس-مسقط و بالعکس برای نخستین بار از امروز  ۱۶ مرداد در فرودگاه بندرعباس راه‌اندازی شد.

این پرواز به‌صورت رفت‌وبرگشت دوشنبه‌های هر هفته توسط شرکت هواپیمایی کیش ایر به مدت یک سال فعال خواهد بود.مسافران این مسیر پروازی را هواپیمایی فوکر ۱۰۰ با ظرفیت ۹۶ مسافر جابه‌جا می‌کند و هزینه بلیت آن برای هر مسافر ۸۸۰ هزار تومان پیش‌بینی‌شده است . فرآیند راه‌اندازی این خط پروازی افزون بر یک سال به طول کشیده و هدف از راه‌اندازی این خط پروازی جذب گردشگران عمان برای هرمزگان است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید