خبر فوری

معرفی اجمالی شهرستان پارسیان

هرمزبان:شهرستان پارسیان درجنوب غرب استان هرمزگان‌ قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،شهرستان پارسیان (گاوبندی)باجمعیت ۳۷۳۶۹ نفر درجنوب غرب استان هرمزگان‌قراردارد. که فاصله ان تابندرلنگه ۲۲۰کیلومتراست. این منطقه دارای قسمت های زیادی است که‌ از این میان می توان به احشام، باغستان، دشتی، بستانو، بهده، بوچیر، چهواز، شیو، کوشکنار، ستلو، فومستان، میلیکی، برکه دوکا، یردخردو، یردخلف، یردقاسمعالی، کناردان، عمانی و روستای بمبری اشاره کرد.

زبان مردم این منطقه شاخه ای از زبان فارسی است که به صورت گویش های مختلف به کارمی رود.برخی ازاین روستاها به زبان عربی سخن می گویند. مردم این منطقه از نظرکشاورزی بسیار فعال بوده و محصولات خود را به سایر شهرستان ها ارسال می کنند و عمده محصولات کشاورزی این منطقه‌ عبارت ازگوجه فرنگی، تنباکو، سبزیجات وخرما است. شهرستان پارسیان از سمت شمال به شهرستان های مهر و لامرپ(استان فارس)، و از سمت جنوب به خلیج فارس، و از مغرب به عسلویه (استان بوشهر) و از سمت مشرق به بخش شیبکوه از توابع شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان محدود می شود.

با تشکر از سرکار خانم مریم رکابدار هم استانی گرامی به خاطر ارسال این متن به هرمزبان.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید