خبر فوری
هرمزبان:گروه اجتماعی: حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در یادواره مدافعین حرم گفت: وظیفه ما دفاع از حرم اهل بیت (ع) است و شهدای مدافعین حرم وظیفه خود دانسته که از حرم ائمه (ع) دفاع کنند.

مدافعین حرم؛ مدافعین عزت و امنیت

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، روز گذشته هفتم مردادماه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در یادواره مدافعین حرم، مدافعین عزت و امنیت، فرمود: مقام شهادت و هدیه جان در راه خداوند متعال مقام بسیار ارزشمندی است.

وی با اشاره به آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» از قرآن کریم، گفت: از منظر خداوند سبحان کسانی که در راه خداوند از دنیا می روند، زنده هستند و نزد خداوند روزی می خورند، هر چند ما معتقدیم که همه انسان ها وقتی می میرند در حیات برزخی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه در اهمیت دعا برای شهادت، گفت: در روایات داریم که در مظان استجابت دعا از خداوند طلب شهادت کنید؛ در ماه رمضان که مظان استجابت دعاست سه حاجت بطلبید، زیارت خانه خدا، درک کردن شب قدر و کشته شدن در راه خدا.

وی در ادامه افزود: در نقل هایی از امیرالمؤمنین (ع) داریم که برای مالک اشتر اینگونه دعا می کرد که «ای مالک خداوند برای تو و من شهادت نصیب کند»؛ شهادت مقامی است که ائمه (ع) آن را از خداوند طلب می کردند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روز محشر گفت: علت اینکه شهید را بدون غسل و کفن دفن می کنند این است که در روز قیامت با همان حالت و با زخم ها و لباس های خونی در محشر حاضر می شود و نشان می دهد که شخصی است که وجودش را در راه خداوند تبارک و تعالی داده است.

وی در ادامه با اشاره به مقام والای شهادت افزود: بر اساس روایات، بالاتر از هر خوبی، خوبی دیگری است تا اینکه انسان در راه خداوند کشته شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، گفت: حضرت آقا فرمودند دعا کنید که خداوند برای من هم شهادت نصیب فرماید.

وی در ادامه با اشاره به مقام والای خانواده شهداء، گفت: بر اساس روایات، شهداء مقام شفاعت دارند و یقیناً خانواده شهداء از اولین کسانی هستند که شفاعت خواهند شد، لذا خانواده شهداء اگر چه مصیبت سخت و دردآوری است که انسان عزیزش را از دست بدهد اما پاداش این مسئله مقام و منزلتی است که خانواده شهداء در روز قیامت پیدا می کنند.

قریشی در قسمتی از سخنان خود با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری برای امنیت کشور، گفت: تدبیری که مقام معظم رهبری انجام دادند بر اساس آیات و روایات بود، که مرزهای کشور مقدس جمهوری اسلامی را هزاران کیلومتر آن طرف تر بردند تا امنیت در کشورمان حاکم باشد و از مستضعفینی که زیر ظلم و ستم ستمگران بودند دفاع کنند.

وی در ادامه با اشاره به شعار فتنه گران در سال 88، افزود: اینکه عده ای شعار می دادند «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، این شعار بر خلاف آیات قرآن است، یک مسلمان نمی تواند بگوید که فقط من، خانواده ام و کشورم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت دفاع از حرم پرداخت و گفت: ما نسبت به اهل بیت عصمت وطهارت (ع) مدیون هستیم، امیرالمؤمنین (ع) خود و همه فرزندانش در راه هدایت ما بشهادت رسیدند، لذا وظیفه ما دفاع از حرم اهل بیت (ع) است و شهدای مدافعین حرم بخاطر ارج نهادن به زحمات اهل بیت (ع) در راستای هدایت ما و پاسداشت این جان فشانی و فداکاری ها وظیفه خود دانسته که از حرم ائمه (ع) دفاع کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید