امامزادگان تجلی رحمت الهی هستند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد مروی ظهر شنبه در همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع) که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد طی سخنانی با بیان اینکه انتساب اشیاء و اماکن یکی از مراحل سقوط و صعود آنها است بیان داشت: مثلا وقتی بر روی یک کاغذ آیه‌ای از قرآن نوشته شده برای ما مقدس است ولی اگر بر روی همین کاغذ مطالب باطل و ضاله باشد آن کاغذ ارزشی نداشته و باید آن را آتش زد.

وی با بیان اینکه اماکن هم چنین وضعی دارند، گفت: مثلا مسجد به عنوان محلی که محل عبادت و ذکر خدا است مقدس است ولی اگر همین مسجد به شیطان منتسب شود مانند مسجد ضرار باید آن را ویران کرد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: عظمت انسان هم به میزان ارتباط و نسبت او به خداوند است و به هر میزان بندگی انسان بیشتر باشد ارزش وی بالاتر می‌رود.

وی ادامه داد: در مورد امامزادگان هم آن چه که باعث می‌شود یک امامزاده ارزش پیدا کند مسئله انتساب معنوی و فیزیکی آنها به ائمه(ع) است و احترام به آنها در حقیقت احترام به پیامبر(ص) است.

حجت الاسلام مروی با اشاره به تأکیداتی که بر روی زیارت در احادیث شده است، عنوان کرد: در احادیث آمده که پیامبر(ص) فرمودند کسی که فرزندان من را زیارت کند در قیامت از وحشت نجات پیدا می‌کند.

وی ائمه و امامزادگان را تجلی رحمت الهی دانست و گفت: می‌توان با اتصال به این افراد در مسیر تقوای الهی حرکت کرد و مورد عنایت خداوند بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید