خبر فوری

ویژگی‌های وزیر دستگاه تعلیم و تربیت/ «وزیر آموزش و پرورش» سلسله مراتب معلمی و مدیریتی را تجربه کرده باشد

محمد امین مظلوم خداشهری دانشجوی دانشگاه فرهنگیان و عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با بیان اینکه یکی از وزارتخانه‌های مهم دولت، وزارت آموزش و پرورش است، اظهار داشت: باید به دور از هرگونه نگاه سیاسی، فردی به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شود که دغدغه تعلیم و تربیت کشور را داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه سیاسی‌کاری در این نهاد مهم بسیار زیاد است که امیدواریم این بار با دقت بیشتری که در انتخاب وزیر آموزش و پرورش صورت می‌گیرد، این روال تکرار نشود.

مظلوم ادامه داد: معرفی وزیری که برآمده از متن آموزش و پرورش و معلمان دلسوز و تلاشگر بوده و دغدغه‌ اصلی او تربیت نسل مؤمن و انقلابی باشد، خواسته همه فرهنگیان است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران در بیان خصوصیات مورد نیاز وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم باید از صلاحیت‌های اخلاقی و رفتاری برخوردار باشد این موضوع سنگ بنای انتخاب یک مربی هدایت‌گر مجموعه تعلیم و تربیت از سطح خرد تا کلان است؛ به شکلی که فردی که در رأس هرم مدیریتی این وزارتخانه است همواره به عنوان الگو مورد توجه مخاطبان بیشمار خود است.

وی با بیان اینکه فردی که سلسله مراتب معلمی و مدیریتی را در مقاطع مختلف تجربه کرده باشد مناسب آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: چنین فردی دردشناس، درمانگر و طبیب حاذقی برای درمان مشکلات آموزش و پرورش خواهد بود.

مظلوم، داشتن برنامه مشخص و قابل اتکا را ویژگی مهم دیگر وزیر دانست و گفت: داشتن برنامه مشخص در راستای اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین به‌دور از شعار ضروری است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران تصریح کرد: خودداری از انتخاب مدیران ارشد اجرایی آموزش و پرورش از طیف‌های سیاسی، غرق شدن در جناح‌بندی‌های رایج و در مقابل، توجه به شایسته‌سالاری اخلاقی و مدیریتی از ملزوماتی است یک وزیر مطلوب باید دارا باشد.

وی با بیان اینکه معلمان در جامعه ما از کرامت و جایگاهی که در شأن آنها باشد برخوردار نیستند، عنوان کرد: وزیر دولت دوازدهم باید به شأن و جایگاه معلمان به عنوان موتور محرکه آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده شایسته، توجه جدی داشته باشد.

مظلوم افزود: وزیر آینده باید معاونت پرورشی را به بالندگی دو چندان برساند و تمام تلاش خود را برای ارتقای دانشگاه فرهنگیان که مورد توجه خاص مقام معظم رهبری است به کار گیرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید