خبر فوری

1558نفرهرمزگانی عازم خانه خدا واکسن مننژیت دریافت کردند

علی اعما برنطین روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: واکسیناسیون مننژیت به زائران خانه خدا ظرف مدت 2 هفته توسط عوامل هلال احمر هرمزگان انجام شد.
وی ادامه داد: ازیک هزارو 670 زائر خانه خدا ، هنوز حدود 40 نفر واکسن دریافت نکرده و شماری دیگر از زائران واکسن خود را در سایر استان ها تلقیح کرده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان یاد آورشد: تلقیح واکسن چهارظرفتی مننژیت در ‘ ویال های’ ده دوزه از سوای عوامل اجرایی در محل تجمع های عازمان سفر حج تمتع انجام شد.
اعما برنطین بیان کرد: زائرانی که تاکنون موفق به تلقیح واکسن نشده اند واکسیناسیون خود را در مدت محدود روزهای باقیمانده از طریق مدیران کاروان ها پیگیری کنند.
امسال یکهزار و 670 نفر در قالب 11 کاروان ازاین استان برای انجام مناسک حج تمتع از طریق فرودگاه بندرعباس عازم سرزمین وحی می شوند.
از این تعداد یکهزار و 620 نفر زائر و 50 نفر عوامل اجرایی و پشتیبانی هستند.
تمامی اقدام های اولیه و زمینه های لازم از جمله واکسن، آموزش مناسک حج و کلاس های توجیهی برای این تعداد زائر انجام شده و محل اسکان آن ها هم در مکه و مدینه فراهم است.
کاروان ها هشتم تا دهم مردادماه سالجاری از این استان به حج تمتع اعزام می شوند و پنج روز در مدینه و 27 روز در مکه اقامت دارند.
پرواز برگشت حاجیان هرمزگانی هم بعد از 32 روز اقامت از 13 تا 15 شهریورماه سالجاری انجام می شود.
افرادی که در سال 1385 اقدام به نام نویسی برای حج تمتع کرده اند، امسال به سرزمین وحی مشرف می شوند.
در سال 94، در فاجعه رمی جمرات در منا همزمان با عید قربان سال گذشته، 464 زائر ایرانی شهید شدند.
در مجموع 645 نفر حاجی ( 642 زائر ، سه مدیر و معاون کاروان) از استان هرمزگان در قالب 6 کاروان به خانه خدا اعزام شدند که همه آنها در صحت و سلامت به استان بازگشتند.
طبق توافق به عمل آمده میان سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و کشور عربستان، امسال حدود 86 هزار زائر ایرانی به تدریج از دهه نخست مردادماه عازم حج تمتع خواهند شد.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید