خبر فوری

آخرین جزییات مشاهده بیماری تنفسی پرندگان تنها در مرغداری‌های بستک

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، ‌مدیر کل دامپزشکی هرمزگان گفت: بیماری نیوکاسل تنها در ۴ مرغداری درغرب هرمزگان‌(شهرستان بستک) مشاهده شده و دیگر واحد‌های مرغداری استان نیز باید مسایل بهداشتی و پیشگیری را رعایت کنند.

محمد جانباز افزود: رعایت اصول بهداشتی، واکسیناسیون، کنترل تردد‌ها در واحد‌های تولیدی، معدوم سازی مرغ‌های آلوده، تهیه دارو از مراکز مجاز، کشتار پرندگان با رعایت اصول بهداشتی و آموزش بهره برداران از مهمترین راهکارهای جلوگیری از انتشار این بیماری است.

مدیر کل دامپزشکی هرمزگان گفت: بیماری تحت کنترل و علت شیوع آن در حال بررسی وپیگیری است.

جانباز افزود: هرگونه جوجه ریزی مجدد در واحد‌های مرغداری آلوده باید با نظارت کارشناسان دامپزشکی باشد.

بیماری نیوکاسل بیماری تنفسی، گوارشی، روده‌ای و عصبی پرندگان است که برای نخستین بار در سال ۱۹۲۶ در نیوکاسل انگلستان تشخیص داده شد و قابلیت انتقال به انسان را ندارد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید