خبر فوری

900هرمزگانی زیر پوشش بیمه روستایی سلامت قرار دارند

دکتر غلامعلی جاودان روز دوشنبه درگفت وگوبا خبرنگارایرنا افزود: با حمایت ها و توجه ویژه وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید شاخص های بهداشتی در هرمزگان از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل ملاحظه ای داشته که آمارهای ارایه شده از سوی وزارتخانه متبوع موید این مطلب است.
وی بیان داشت: براساس نظارت و پایش اداره کل بیمه سلامت و تأیید مدیریت شبکه وزارت بهداشت در سال گذشته ، استان هرمزگان در میان 61 دانشگاه علوم پزشکی کشور در خصوص اجرای برنامه های پزشک خانواده و بیمه روستایی جزء دانشگاههای شاخص و برتر در کشور شناخته شده است.
جاودان تصریح کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه در بخش شاخص های کمی در جذب و استقرار پزشک، ماما، دندانپزشک و سایر اعضای تیم با رقم 192 توانسته خود را به حد استاندارهای لازم برساند.
وی با اشاره به پیشرو بودن هرمزگان در راه اندازی واحدهای دندانپزشکی و ارتقاء سطح خدمات دندانپزشکی در استان، گفت: این مقوله نیز از نقاط قوت در اجرای برنامه های پزشک خانواده و بیمه روستایی در استان بوده است.
جاودان با اشاره به تلاش های در دست انجام به منظور اجرای برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی در مناطق با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر، اظهار کرد: 122 مرکز خدمات جامع سلامت و 580 خانه بهداشت و پایگاه سلامت در هرمزگان مشغول ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان هستند.
براساس نتایج اعلام شده از سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، هرمزگان دارای یک میلیون و 766 هزار و 415 نفر بوده که از این میزان افزون بر 500 هزار نفر جمعیت در شهر بندرعباس مرکز این استان ساکن هستند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید