خبر فوری

حرکت به سمت یک تحول فرهنگی بنای دانشگاه آزاد در دور جدید است/ساختار نهاد رهبری در دانشگاه آزاد متحول می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در جلسه کمیسیون تخصصی دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه آزاد با بیان اینکه موضوع اصلی این کمیسیون بررسی چالش‌های اصلی حوزه دانشجویی و فرهنگی در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: همانطور که رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه در مراسم معارفه فرهاد رهبر عنوان کرد، بنای کلی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید، حرکت به سمت یک تحول فرهنگی است.
وی با بیان اینکه حرکت به سمت تحول فرهنگی، یک خواسته اصلی و جدی مقام معظم رهبری از تمامی دانشگاه‌های کشور به شمار می‌آید، ادامه داد: انتظار مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی دانشگاه، یک انتظار حداکثری است؛ یعنی دانشگاه را به عنوان یک مرکز تحول در نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند.

کلانتری با تاکید بر اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یکی از مراکز فرهنگی تاثیرگذار در دانشگاه‌هاست، اضافه کرد: امیدواریم ساختار این نهاد در دانشگاه آزاد اسلامی متحول شده و دارای یک ساختار جدید خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری اینکه توجه به شعائر اسلامی در تمامی دانشگاه‌ها بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: این موضوع به ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی که اسلامی بودن، بخشی از اسم آن است جزو واجبات موکد به شمار می‌آید.

وی گفت: البته این موضوع زوایای مختلفی دارد، یعنی وقتی می‌گوییم توجه به شعائر اسلامی، هم ظاهر مناسب محیط دانشگاه و کشور اسلامی مدنظر است و هم به لحاظ اعتقادی باید کاری کنیم که رشد ایمان محسوس باشد.

کلانتری اضافه کرد: با مباحث مطرح شده در این کمیسیون مشخص شد دغدغه مشترک تمامی رییسان  استانی دانشگاه آزاد اسلامی تلاش برای فعالیت بیشتر، پربارتر شدن فعالیت‌های فرهنگی، ایجاد تحول اساسی در حوزه فرهنگی در دانشگاه‌ها و اتخاذ یک رویکرد مثبت و همه جانبه برای حرکت به سمت دانشگاه اسلامی به معنای واقعی کلمه است.
وی ضمن تاکید بر نقش ویژه استادان در پیشبرد فعایت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و تاثیر گذاری آنان در حوزه فرهنگی، اختصاص بودجه به فعالیت‌های فرهنگی واحدها و ایجاد هم افزایی در دستگاه‌های فرهنگی از قبیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاونت‌های دانشجویی فرهنگی، بسیج دانشجویی و تشکل‌های اسلامی را از دیگر مباحث مطرح شده در این کمیسیون عنوان کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید