خبر فوری

هرمزگان 18 مردادماه میزبان هیات بزرگی از بخش خصوص و دولتی عمان است

خلیل قاسمی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این هیات عمانی به شهرستان جاسک سفر می کنند که برنامه ریزی های لازم برای برپایی نمایشگاه بزرگی از توانمندهای کشاورزی استان و دیگر نقاط کشور در حاشیه این سفر انجام شده است.
وی با بیان اینکه عمان شریک تجاری مناسبی برای ایران و استان هرمزگان است، خاطرنشان کرد: حضور مشترک سرمایه گذاران ایران و عمان در کشورهای یکدیگر می تواند به افزایش مناسبات دو طرف کمک کند .
قاسمی با بیان اینکه کشور عمان می تواند مقصد تجارت مجدد هرمزگان باشد ، تصریح کرد: یکی از بخش های اصلی اقتصاد مقاومتی برون گرایی اقتصاد است و برای توسعه روابط اقتصادی انجام سفرها و پذیرش هیات های اقتصادی خارجی همواره در برنامه استان قرار داشته است.
کشور عمان روابط سیاسی خوبی با ایران دارد و بازار کشور عمان از جمله بازارهای هدف تجار هرمزگانی است که فاصله نزدیک و کاهش هزینه های حمل و نقل، اشتراکات فرهنگی و مذهبی، علاقمندی مردم عمان به تولیدات ایران، تجربه موفق بازرگانان هرمزگان در کشور عمان ، اهمیت حضور تجار این استان در بازار عمان را بیشتر کرده است.
کشور عمان با برخورداری از 94.8 تولید ناخالص ملی، نرخ تورم 1.6 و 10 میلیارد دلار بدهی خارجی گزینه خوبی برای انجام مبادلات تجاری با کشور ایران است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید