خبر فوری

افزایش 36 درصدی حجم انتقال گاز توسط منطقه شش عملیات انتقال گاز

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی منطقه شش عملیات انتقال گاز، کرم گودرزی روزدوشنبه در این خصوص اظهار داشت: احداث و راه اندازی خطوط لوله جدید در سطح منطقه از جمله خطوط لوله 30 اینچ غرب بندرعباس، 20اینچ دوم سیرجان، بم و 36 اینچ زاهدان و همچنین در سرویس قرار گرفتن مصرف کننده های مهم صنعتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، شرکت صبا فولاد، نیروگاه سمنگان سیرجان و نیروگاه شهید کاظمی گل¬گهر موجب این افزایش شده است.
وی ادامه داد: این درصد افزایش مربوط به برداشت گاز از خطوط لوله 56 اینچ هفتم سراسری و 42 اینچ ارسنجان – سرچشمه نسبت به سال گذشته معادل یک میلیارد و صد و پانزده میلیون متر مکعب است.
وی اضافه کرد: گاز انتقالی بوسیله 105 ایستگاه اندازه گیری زیر پوشش و نظارت منطقه به شرکت گاز استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوجستان و یزد تحویل شده است.
مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز اظهار داشت: مراحل مختلف گاز پارس جنوبی 78 درصد، شرکت پالایش گاز سرخون و قشم 18 درصد و تاسیسات گورزین چهار درصد گاز منطقه را تامین کرده اند.
به گفته این مقام مسئول، این مقدار حجم گاز بوسیله افزون بر سه هزار کیلومتر خطوط لوله فشار قوی گاز و تاسیسات تقویت فشار گاز، آب شیرین (بندرعباس)، تنگ نی (حاجی آباد)، و سیرجان به مبادی توزیع انتقال داده شده است.
وسعت جغرافیایی منطقه 6 عملیات انتقال گاز ایران بیش از 27 درصد از پهنه خاکی کشور شامل استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و بخش هایی از استان یزد است.
افزون بر 2 هزار و 370 کیلومتر خطوط لوله فشار قوی در قطرهای چهار تا 56 اینچ که هزار و 300 کیلومتر آن در استان کرمان و 700 کیلومتر آن با اندازه 56 اینچ در استان هرمزگان قرار دارد.
حدود 2 هزار و 500 متر خط لوله زیر در دریا عملیات این منطقه را از سایر مناطق عملیات انتقال گاز متمایز کرده است.
منطقه ٦ عملیات انتقال گاز با بهره گیری از سه تاسیسات تقویت فشار و پنج مرکز بهره برداری خطوط لوله، وظیفه انتقال پایدار، مطمئن و ایمن گاز را در این استان ها برعهده دارد.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید