خبر فوری

پیشگیری از مهاجرت به بندرعباس با توسعه متوازن دیگر شهرها تحقق می یابد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از یکشنبه خبرنگار ایرنا، غلامحسین شیری در نشست شورای حمل و نقل هرمزگان بیان داشت: در همین راستا توسعه متوازن در 9 شهر هرمزگان کلید خورده تا از این طریق جمعیت حاشیه نشین در شهرها کاهش و روند خدمات رسانی افزایش یابد.
این مقام مسئول تصریح کرد: به همین منظور حدود 500هکتار زمین در این شهرها در حال آماده سازی است تا به اقشار مختلف جامعه واگذار شود.
وی با اشاره به برنامه های دولت برای ساماندهی بافت فرسوده در هرمزگان، گفت: در ساماندهی بافت فرسوده و حاشیه نشینی، راه و شهرسازی یکی از بخش هایی است که ورود می کند وهم راستا شدن سایر دستگاه ها در اجرای این طرح می تواند موثرتر واقع شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استان هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس یکی از هفت استانی است که در زمینه برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش ایمنی شهری در اولویت قرار دارد.
شهر بندرعباس هفت هزار هکتار مساحت دارد که 43 درصد آن را بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی تشکیل می دهد.
براساس نتایج اعلام شده از سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، هرمزگان دارای یک میلیون و 766 هزار و 415 نفر بوده که از این میزان افزون بر 500 هزار نفر جمعیت در شهر بندرعباس ساکن هستند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید