خبر فوری

اجرای طرح جامع زيست محيطی در تمام سواحل کشور

هرمزبان:طرح جامع مدیریت زیست محیطی سواحل و جزایر استان هرمزگان توسط گروه جایکا ظرف سه سال آینده تدوین و طی پنج سال اجرایی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران( مانا) ، مدیر کل مدیریت سواحل و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست گفت : تدوین طرح جامع مدیریت زیست محیطی سواحل و جزایر استان هرمزگان با همکاری گروه جایکا از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده است.
فریبرز جمال زاده فلاح ادامه داد: تاکنون کارشناسان جایکا دو دوره به هرمزگان سفر کرده اند و سایت هایی را که قرار است طرح جامع مدیریت آنها تهیه شود از نزدیک مورد بازدید قرار داده اند.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همچنین این گروه با تمام ذی نفعان سواحل و جزایر استان که شامل ارگانهای متعددی می شود دیدار و نظر مساعد آنان را برای همکاری در تهیه این طرح جامع جلب کرده اند.
جمال زاده فلاح تاکید کرد: اخیراً جلسه ای مشترک با این کارشناسان ژاپنی در محل معاونت محیط زیست دریایی برگزار و اهداف طرح در جلسه به طور کامل تشریح شده است.
وی گفت: پس از اتمام مطالعات اولیه و تهیه طرح در این گروه و تایید آن در معاونت محیط زیست دریایی، توافق نامه نهایی تدوین طرح جامع مدیریت زیست محیطی سواحل و جزایر استان هرمزگان به امضای سازمان حفاظت محیط زیست و گروه جایکا خواهد رسید.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: از زمان امضای این توافقنامه گروه جایکا دو ماه فرصت دارد که مجری طرح را که یکی از شرکت های ژاپنی است با مناقصه گذاشتن پروژه انتخاب و به سازمان محیط زیست معرفی کند.
مدیر کل مدیریت سواحل و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه
گفت : اوایل سال 2016 باید تهیه طرح جامع مدیریت زیست محیطی سواحل و جزایر استان هرمزگان آغاز شود.
به گفته وی، طرح جامع مدیریت زیست محیطی سواحل و جزایر استان هرمزگان در مدت سه سال باید تهیه و در پنج سال نیز اجرایی شود.
این مقام مسئول در معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: مهمترین هدفی که این پروژه طی سه سال نخست دنبال می کند این است که این توانمندی
را به سایر استان های ساحلی کشور منتقل کند.
وی همچنین در ادامه یادآور شد: پس از تهیه طرح جامع مدیریت زیست محیطی سواحل و جزایر استان هرمزگان، طرح جامع مدیریت زیست محیطی سواحل سایر استان های ساحلی نیز به ترتیب اولویت توسط جایکا تهیه و اجرایی خواهد شد.
جمال زاده فلاح تاکید کرد : باید تا سال 2025 میلادی طرح جامع مدیریت زیست محیطی سواحل در تمام استان های ساحلی اجرایی شده باشد.
به گفته وی، بدون شک با اجرایی شدن طرح جامع مدیریت زیست محیطی در استان های ساحلی بسیاری از مشکلات زیست محیطی سواحل و دریاها که به دنبال توسعه صنایع در این استان ها اتفاق می افتد از بین خواهد رفت.
مدیر کل مدیریت سواحل و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست درباره عملکرد جایکا اظهار داشت: همکاری های این گروه با سایر کشورها به این گونه است که با حضور در کشور ابتدا طرح مشکل می شود و سپس این گروه در راستای رفع آن اقدامات لازم را انجام می دهد./خبرگزاری صدا و سیما

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید