دلیل استعفایم کهولت سن است /مطیع مقام معظم رهبری بوده و هستم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از مشرق، آیت‌الله سید‌یحیی جعفری امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه کرمان اظهار‌ داشت: بزرگترین نعمت خداوند عقل است و خداوند بعد از آنکه عقل را برای انسان خلق کرد، فرمود هیچ موجودی را ارزنده‌تر از انسان خلق نکرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه امام موسی کاظم‌(ع) در روایتی در اهمیت عقل می‌فرماید که انسان باید از خداوند در حالت تضرع و زاری بخواهد که عقلش را کامل کند گفت: آن حضرت در این روایت می‌فرماید که اگر کسی می‌خواهد از زندگی بی‌نیاز باشد و بدون ثروت و مال، غنی شده و دینش هم سالم بماند باید عقلش کامل گردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با تسلیت سالروز شهادت امام صادق‌(ع) با بیان حدیثی از آن حضرت افزود: امام صادق‌(ع) نیز در حدیثی می‌فرماید دقت و تفکر در علوم و دانش، عقل انسان را بارور می‌کند.

وی با تشریح دلایل استعفای خود در جمع نمازگزاران خاطر‌نشان کرد: در مدت 37 سالی که در سمت امام جمعه کرمان بودم مطیع امر امام راحل بودم و بعد از حضرت امام خمینی‌(ره) نیز مطیع امام خامنه‌ای بوده و هستم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه هیچ اجباری در استعفای بنده نبوده است گفت: همه انسان‌ها روزی به مرحله کهولت سن و بازنشستگی می‌رسند و بنده هم از این موضوع مستثنی نبوده و دلیل استعفایم نیز کهولت سن است.

وی با اشاره به اینکه اگر بنده توفیقاتی در طول خدمتگزاری داشته‌ام این بوده که معیار کارها همیشه مردم بوده است افزود: اگر چه جریان‌های سیاسی بخشی از مردم هستند اما بنده در طول دوران 37 ساله فعالیتم به‌عنوان امام جمعه، از خط‌بازی سیاسی اجتناب کرده‌ام.

آیت‌الله جعفری تاکید کرد: دلیل استعفایم کهولت سن است و مطیع امر مقام معظم رهبری هستم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید