خبر فوری
هرمزبان:گروه معارف: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند گفت: عصر امام صادق(ع)، عصر علم و دانش و گفتگو است.

عصر امام صادق(ع)، عصری که علم و دانش در آن برجسته است

حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، اظهارکرد: با تلاش‌هایی که در عصر امام صادق(ع) انجام شد، فعالیت علمی به عنوان فعالیت برجسته ایشان شناخته می‌شود.

وی افزود: در زمان امام صادق(ع) کرسی‌های نقد و نظریه‌پردازی طرح‌ریزی و به سؤالات و مسائل مردم پاسخ داده می‌شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند بیان کرد: عصر امام صادق(ع) را می‌توان عصر پاسخگویی به نیازهای جامعه نیز دانست چرا که حضرت به مسائل مطرح شده به بهترین شیوه پاسخ می‌دادند.

جعفری ادامه داد: امام صادق(ع) نزدیک به چهار هزار شاگرد را تربیت کرد و به جامعه ارائه داد و در واقع یک حلقه علمی را از افراد توانمند تشکیل داد.

وی بیان کرد: در سیره عبادی امام صادق(ع) نیز همین بس که مالک نقل می‌کند، همواره امام صادق(ع) را در یکی از این سه حالت دیدم یا در حال نماز، یا در حال روزه و یا در حال تلاوت قرآن.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند یادآور شد: امام صادق(ع) می‌فرماید: «با دیدن سه نشانه انسان می‌تواند فرد صاحب نظر و صاحب رأی صحیح را بشناسد که اولین نشانه این است که فرد در برخورد چگونه است، دومین نشانه، خوب گوش کردن و سومین نشانه، خوب جواب دادن است».

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید