خبر فوری

پایش تصویری شهر مهمترین مولفه های پیشگیری وضعی درجرائم امنیتی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از دادگستری هرمزگان، حسین حبیب زاده بیژنی پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی در شئونات مختلف جامعه را وظیفه آحاد مردم به ویژه مسئولان بر شمرد و گفت: علاوه بر لزوم  پرداختن به مسائل فرهنگی به عنوان یکی از ضروریات زندگی اجتماعی، بالا بردن ریسک ارتکاب جرم با انجام اقدامات وضعی از مهمترین وظیفه مسئولان جهت ایجاد بستر امن برای مردم است.

وی از افزایش سطح روشنایی معابر ، تعریض کوچه ها در محلات آلوده، همسطح سازی بیغوله ها، حضور بیشتر پلیس در معابر ، به کار گیری نگهبان محله به عنوان ابزارهای پیشگیری وضعی یاد کرد.

این مقام قضایی همچنین پایش تصویری شهر را مهترین مولفه پیشگیری وضعی در جرائم امنیتی عنوان کرد و گفت: با رصد محیط شهر به واسطه دوربین های امنیتی و پلاک خوان تا حدود فراوانی قدرت عمل از مجرمین گرفته شده و وقوع جرائم و در مرحله بعد  تعقیب مجرمین با سهولت بیشتری انجام می پذیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از پنجاه در صد عملیات راه اندازی پایش تصویری در شهر جاسک انجام پذیرفته گفت : شورای پیشگیری از وقوع جرم این مهم را با جدیت هرچه تمام تر  تا تکمیل طرح پیگیری خواهد نمود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید