خبر فوری

نباید شان نزول «آتش به اختیار» را نادیده بگیریم/ به‌کارگیری «آتش به اختیار» به معنای جلوگیری از بروز هرج‌ومرج است

سردار سنایی رادسردار رسول سنایی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه قبل از آنکه نهادها مخاطب «آتش به اختیار» مدّ نظر رهبر معظم انقلاب باشند، مردم انقلابی خصوصا قشر جوان مخاطب این صحبت‌ها هستند، اظهار کرد: ما به هیچ عنوان نباید شان نزول «آتش به اختیار» را نادیده بگیریم؛ شان نزول این بحث در جمع دانشجویان ارزشی دانشگاه‌ها بود که پیش‌تر توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی «افسران جوان جنگ نرم» نامیده شده بودند.

وی با بیان اینکه در بخش تبیین و فهم دقیق تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص «آتش به اختیار»، مجموعه‌هایی چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌توانند ایفای نقش کنند، افزود: با توجه به ارتباط سپاه با بسیج، مخاطب فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه «آتش به اختیار»، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز است؛ تببین مفهوم آتش به اختیار، هم برای خانواده‌های سپاهی و هم برای بسیج علی‌الخصوص بسیج دانشجویی از جمله اقدامات سپاه در این زمینه می‌تواند قلمداد شود.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه مخاطبان مقام معظم رهبری در مقوله «آتش به اختیار» بخشی از نظام هستند که دلسوز آن به حساب می‌آیند، خاطرنشان کرد: با وجود آنکه مقام معظم رهبری از همان ابتدا چهارچوب‌های «آتش به اختیار» را توضیح دادند، متاسفانه شاهد بودیم که عده‌ای قلیل از همان ابتدا نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و از منتهی شدن آن به هرج و مرج حرف زدند؛ درحالیکه به‌کارگیری شیوه «آتش به اختیار» اتفاقا به معنای جلوگیری از بروز هرج و مرج است.

سردار سنایی‌راد در پایان با بیان اینکه آتش به اختیار اقدامی در جهت جبران کمبودها و خلاها محسوب می‌شود یادآور شد: آتش به اختیار کار افسری است که خودش می‌داند به کدام سمت و به چه میزان شلیک کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید