خبر فوری

تخصیص ۸میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال اعتبار برای توسعه جزیره هرمز

رضا میر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر از اختصاص ۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰ در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قشم خبر داد و بیان داشت: این اعتبار در فصل های آب و فاضلاب، بهداشت و درمان ، ورزش و جوانان فرهنگی و مذهبی، محیط زیست و خدمات شهری توزیع شده است.

بخشدار جزیره هرمز عنوان کر: دولت تدبیر و امید با رویکرد محرومیت زدایی حرکت می کند و در این راستا توسعه و پیشرفت و آبادنی جزیره هرمز هم در برنامه های کلان دولت قرار دارد.

میر حسینی با اشاره به اعتبارات جذب شده از سوی کمیته امداد امام و نگاه ویژه به مدد جویان جزیره هرمز اظهارداشت: اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۱۶۵میلیون ریال به  مددجویان این نهاد تخصیص داده شد.

بخشدار هرمز خاطرنشان کرد: در جهت رفاه حال مددجویان، ۲۲دستگاه یخچال، ۲۵دستگاه کولر گازی، کمک هزینه تعمیرات مسکن به تعداد ۳۰واحد، تسهیلات کارگشایی مددجویی به ۱۵ نفر از سوی کمیته امداد امام خمینی استان تخصیص یافت.

میرحسینی عنوان کرد در حال حاضر  ۱۰ واحد مسکونی با پیشرفت ۷۰تا ۸۰درصد در حال احداث است که تا هفته دولت به مددجویان این جزیره واگذار خواهد شد.

نماینده عالی دولت در جزیره هرمز افزود: در حال حاضر  ۱۷۱خانوار از ساکنان جزیره هرمز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در قبال اقشار کم در آمد، آینده خوبی برای این خانوارهای تحت پوشش رقم خواهد خورد.

بخشدار هرمز با اشاره به سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دکتر  نوبخت در سال گذشته به این جزیره گفت: مبلغ ۳۰میلیارد ریال بابت احداث دیوار حفاظتی هرمز مصوب شد که به حساب سازمان بنادر و دریانوردی واریز شده که پس از طی شدن مراحل قانونی این سازمان نیز اقدام به احداث دیوار خواهد کرد.

میرحسینی در ادامه با اشاره به حضور بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام در جزیره هرمز اظهارداشت: این بنیاد با نگاه توسعه و آبادانی این جزیره قدم برداشته است تا بتواند محرومیت را از چهره این جزیره بزداید.

بخشدار هرمز عنوان کرد: ۲۷ پروژه اولویت دار در امور عمرانی، دفاعی، اجتماعی، اقتصادی با کمک بنیاد برکت و دستگاه های دولتی استان در این جزیره اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول در هرمز بیان داشت: سرمایه گذاری بنیاد برکت با همکاری دستگاه های و شرکت های دولتی، غیر دولتی و بخش خصوصی و تعاون به زودی شروع خواهد شد.

میر حسینی اظهارداشت کل پروژه های محرک توسعه هرمز بالغ بر ۹۷ پروژه  و طرح  میباشد که در چهار مرحله  اجرایی خواهد شد .

وی افزود: این در حالی است که بنیاد برکت اجرای طرح توسعه‌ پایدار جزیره‌ هرمز در چارچوب الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت را با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شامل اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و پروژه‌های زیربنایی، سلامت و حمایت از اقشار محروم در دست اقدام دارد.

بخشدار هرمز بیان داشت: با توجه به نظر مثبت مقام معظم رهبری به جزیره هرمز این اقدامات موجب توسعه و آبادنی  و زمینه ساز اشتغال جوانان این جزیره خواهد شد .

میر حسینی در پایان با تقدیر از زحمات فرماندار شهرستان قشم  گفت: فرماندارشهرستان قشم  مجدانه پیگیر محرومیت‌زدائی از جزیره هرمز است و با همکاری مردم و مسؤولان برای رفع مشکلات این منطقه تلاش بیشتری خواهد شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید