هرمزبان:اسلامشهر- امام جمعه اسلامشهر گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی و نظر مقام معظم رهبری حج در صورت امکان باید انجام شود و نباید تعطیل شود.

حج نباید تعطیل شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی در خطبه‌های نماز جمعه اسلامشهر با اشاره به ایجاد شبهه در خصوص حج افزود: قبل از انقلاب تبلیغات زیادی علیه حج می‌شد، مثلاً گفته می‌شد: چرا پول خود را در وطن خرج نمی‌کنید و پول خود را به جیب عرب‌ها می‌ریزید؟ امسال نیز به ویژه بعد از حادثه منا این شبهه به خصوص در فضای مجازی دیده می‌شود.

وی اعلام کرد: در پاسخ باید گفت چرا این سؤال از افرادی که به کشورهای اروپایی و آسیایی دیگر سفر می‌کنند پرسیده نمی‌شود؟ چرا فقط از افرادی که به قبله‌گاه مسلمین سفر می‌کنند پرسیده می‌شود؟

حجت‌الاسلام نوروزی ادامه داد: کسانی که به حج می‌روند وظیفه دینی خود را انجام می‌دهند. صرف هزینه تنها منحصر به مکه نیست به عنوان مثال اگر آب برای وضو نباشد و دیگری با چند برابر قیمت آن را بفروشد گفتند که آب خریداری و وضو گرفته شود.

وی اضافه کرد: خرج کردن پول برای انجام واجبات دینی مانند وضو، غسل و مناسک حج وظیفه و واجب است، این‌ها شبهه‌هایی است که بی‌دین‌ها ایجاد می‌کنند.

خطیب نماز جمعه اسلامشهر با بیان اینکه حج از ارکان دین و از بزرگترین واجبات مسلمانان است خاطرنشان کرد: ۱۸ آیه در قرآن در رابطه با حج وجود دارد بر اساس آیات قرآن و نظر مفسرین ماه شوال، ذی‌القعده و ذی‌الحجه را ماه‌های حج می‌گویند.

وی تأکید کرد: ما آل سعود را شایسته و لایق خادمی حرمین شریفین نمی‌دانیم هم امام خمینی (ره) و هم مقام معظم رهبری این موضوع را صراحتاً فرمودند. این جهان اسلام است که باید قدم بردارند و حرمین شریفین، کعبه و قبر مطهر پیامبر اکرم (ص) را از دست آل سعود نجات دهند و بدست عده‌ای صالحین و انسان‌های امین و شایسته بسپارند اما حج را نباید زیر سؤال برد.

امام‌جمعه اسلامشهر تبیین کرد: ممکن است گفته شود با توجه به حادثه منا احتمال خطر وجود دارد، بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی و نظر مقام معظم رهبری حج در صورت امکان باید انجام شود و نباید تعطیل شود. شورای عالی امنیت ملی اوضاع را رصد می‌کنند و نظرشان این است که در صورت امکان حج امسال با احترام، عزت و امنیت کامل انجام شود و درصورتی که تشخیص دهند که شرایط ذکر شده وجود ندارد، اعلام می‌کنند که حج انجام نشود.

وی خاطرنشان کرد: کسی که مستطیع باشد و به حج نرود و بمیرد، در صف مسلمانان محشور نخواهد شد در مسئله حج ما تابع شورای عالی امنیت ملی و نظر ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای هستیم.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به روز ۲۱ تیر، روز ملی حجاب و عفاف و برگزاری تجمع به این مناسبت در سراسر کشور اعلام کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند بیشترین جهنمی‌های امت من فدایی شکم و شهوت هستند. عفت یکی از موضوعات ارزشمند دین مقدس اسلام است همه انبیای الهی عفت داشتند.

وی گفت: حضرت موسی (ع) ۸ یا ۱۰ سال خودش را اجیر قرار داد برای اینکه از حرام خود را حفظ کند. عفت و پاکدامنی منحصر به زنان نیست مردان نیز باید عفیف باشند و به اندازه خودشان حجاب را حفظ کنند. عفت چشم، شکم، شهوت و زبان از ویژگی‌های مؤمن است اما عفت در بانوان بیشتر سفارش شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید