پیشرفت 68درصدی آب شیرین کن 100هزار متر مکعبی بندرعباس

امین قصمی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در حال حاضر 75 درصد تجهیزات این آب شیرین کن خریداری شده و مابقی نیز قبل از شروع عملیات نصب ، در محل سایت قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد تجهیزات برقی و مکانیکی این پروژه ساخت داخلی بوده و از توان تولید کنندگان داخلی استفاده شده است.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری هرمزگان اظهارداشت: تا پایان سال 96 نیز ، 30 هزار متر مکعب دیگر (در مجموع 50 )هزار مترمکعب در شبانه روز وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
وی تصریح کرد: با وجود مشکلات اعتباری و اقتصادی این پروژه، تلاش می کنیم در چند ماه آینده مرحله نخست آن با ظرفیت 20 هزار متر مکعب به بهره برداری برسد .
این مقام مسئول یاد آور شد: برای اجرای مرحله نخست این پروژه با وجود تخصیص نیافتن اعتبارات مورد نیاز آن از سوی بانک عامل صنعت و معدن، تاکنون یکصد میلیارد تومان از محل آورده سرمایه گذار برای محل احداث این پروژه هزینه شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز آبی شهر بندرعباس ، بندر خمیر و صنایع غرب بندرعباس ، حدود 3 هزار لیتر بر ثانیه است که این میزان با اعمال مدیریت فشار، توزیع و مصرف ، کاهش سهم صنایع و محدود کردن آن به مجتمع های مسکونی صنایع به 2 هزار و 400 لیتر بر ثانیه کاهش یافته است.
قصمی اظهار کرد: این درحالیست که میزان تولید فعلی این شهر از منابع سد استقلال و چاه های حاشیه آن و چاه های سد شمیل و نیان در مجموع حدود دو هزار لیتر بر ثانیه است که 400 لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم و از همین در تلاش برای بهره برداری از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی این شهر هستیم.
مدیرعامل آبفا هرمزگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان هرمزگان با احداث 15 سایت آبشیرین کن فعال توسط بخش خصوصی در سطح شهرها و جزایر از استان های پیشرو در بهره مندی از سیستم شیرین سازی آب دریا از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
هرمزگان دارای جمعیتی افزون بر یک میلیون و 600 هزار نفر است که شرکت آب و فاضلاب این استان 37 شهر با جمعیتی حدود یک میلیون و 100هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود دارد.
18سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آنها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و مابقی دشت ها نیز شور است.
برای رفع مشکل کم آبی بندرعباس مرکز استان هرمزگان پروژه های مختلفی تعیین شده که از جمله مهمترین آنها پروژه آب شیرینکن 100هزار مترمکعبی این شهر است که تیرماه سال 91 کلنگ احداث آن به زمین خورد و قرار است که مرحله اول آن با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه روز ، هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.
آب شیرین کن صد هزار مترمکعبی شهر بندرعباس در نزدیکی صنایع بزرگ در غرب بندرعباس در دست ساخت است .
در حال حاضر آب بیش از 122 هزار نفر از مردم هرمزگان در بنادر و جزایر از آبشیرین کن ها تامین می شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید