خبر فوری

احداث تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، رئیس و اعضای کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان پیش از ظهر پنج شنبه از پروژه های در دست اجرای شهرداری منطقه چهار همدان بازدید میدانی به عمل آوردند.

در این بازدید دو ساعته اعضای کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورا پروژه هایی از جمله تقاطع غیر همسطح شهید همدانی، پیاده رو سازی بلوار سیدجمال الدین، قنات کوچه اصلیان، پوشش دیوار رودخانه فرهنگیان، پیاده رو سازی میدان معلم، دیوار کشی و پوشش رودخانه حکمتی، احداث پل عابر پیاده، پارک نواری بلوار ارتش، شروع جدول گذاری تفکیک ابتدای شهرک فرهنگیان، بازگشایی معبر ۱۸ متری در اسلامشهر را مورد بررسی قرار دادند.

تدوین پروژه های تاثیر گذار در برنامه های شهری

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در این بازدید ضمن تشکر از زحمات مجموعه کارکنان شهرداری منطقه ۴ در اجرای پروژه های موثر اظهار داشت: همدان از شهرهای مطرح کشور است که در راستای توسعه و آبادانی آن باید اجرای پروژه های تاثیر گذار را در برنامه های شهری تدوین کرد.

حمیدرضا طبی مسرور در بازدید از تقاطع غیر همسطح شهید همدانی اظهار داشت: با توجه به اینکه پل شهید همدانی یکی از مهمترین پروژه های همدان در غرب کشور از لحاظ شاهراه ارتباطی محسوب می شود بر این اساس انتظار می رود هر چه سریعتر اجرای این پروژه تعیین تکلیف شده و به بهره برداری برسد.

طبی مسرور با اشاره به اینکه تقاطع شهید همدانی یکی از پر ترافیک ترین نقاط شهر همدان است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر زمان شهروندان در عبور از این نقطه از شهر در ترافیک صرف می شود بنابر این باید به اجرای طرح سرعت بخشید.

صرف ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تقاطع غیر همسطح شهید همدانی

طبی مسرور از پیشرفت ۲۸ درصدی پروژه تقاطع غیر همسطح شهید همدانی خبر داد و یادآور شد : تاکنون برای اجرای این پروژه ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به توضیحات مجری طرح یادآور شد: مدت قرارداد این پروژه ۳۰ ماه بوده که ۱۸ ماه آن گذشته و یکسال ادامه روند باقی مانده و در حال حاضر ادامه روند کار با مشکل نقدینگی مواجه است که در صورت تامین مالی پروژه به اتمام می رسد.

طبی مسرور با اعلام اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح شهید همدانی در سه سطح اجرا می شود، افزود : تعداد شمع های پل اصلی ۱۵۳ مورد است که دارای ۲۰ پایه بوده و تاکنون ۱۸ تا از پایه ها اجرایی شده است. و پل چپگرد نیز دارای ۹۸ شمع بوده که حدود ۴۶ مورد آن اجرایی شده و ۴ مورد در حال انجام است.

وی اضافه کرد: پل چپگرد و اصلی به صورت پیش تنیده اجرا می شود که ۱۰ هزار مترمکعب بتن ریزی شده و ۷ هزار مترمکعب خاکبرداری صورت گرفته و تاکنون ۲ هزار تن میلگرد برای آن بکار برده شده است.

پخش ۸ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در منطقه چهار همدان

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه از اجرای ۸ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در منطقه چهار همدان خبر داد و افزود : این آسفالت در معابر اصلی از جمله بلوار ارتش، ورودی فرهنگیان، ورودی حصار علی آباد اجرا شده است.

طبی مسرور در بازدید از پیاده روسازی بلوار سیدجمال الدین اسدآبادی، گفت: این پیاده رو به طول ۶۰۰ متر و به عرض ۳.۵ متر در حال اجرا بوده که زیرسازی آن انجام شده است.

وی برآورد اولیه لایه روبی و هدایت قنات کوچه اصلیان را ۱۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این پروژه نیز در دست اجرا است.

طبی مسرور به پوشش رودخانه فرهنگیان نیز اشاره کرد و یادآور شد: این پروژه با ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبارات داخلی شهرداری اجرا می شود که عملیات اجرایی آن شامل ۲۰۰ متر دیوارکشی و ۷۰۰ متر پوشش است.

وی نصب پل عابر پیاده برای ارتباط مسیرشهرک ولیعصر(عج) به شهرک الوند را از دیگر پروژه های منطقه چهار شهرداری همدان اعلام کرد و افزود : برای نصب این پل ۴۲۰ میلیون تومان هزینه می شود.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات پروژه های شهر، گفت: هفته آینده جلسه ای برای تسریع در سهولت ارائه مباحث سرمایه گذاری به پیمانکاران و پرداختهای به موقع به ویژه تسهیل در امر تهاتر خواهیم داشت.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید