15 هزار کیلوگرم آویشن از مراتع میناب برداشت شد

حبیب الله حاتمی پنجشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: این اویشن ها در14 روستا ازجمله گرو ، تحتان، صحرای گرگ و …. برداشت وبه استان های فارس و آذربایجان غربی صادر شد.
وی ادامه داد:باتوجه به بارش های صورت گرفته در اواخر سال گذشته فرصت مناسب برای رشد و احیای گونه های مرتعی بخصوص آویشن در مناطق کوهستانی ایجاد شد و از همین رو در سال جاری مجوز برداشت30هزارکیلوگرم آویشن طی مزایده به یکی از تعاونی های فعال در زمینه منابع طبیعی میناب داده شد.
وی ادامه داد: توانمند سازی جوامع محلی و روستایی یکی از راه های رسیدن به توسعه پایدار است و زمینه ساز مهاجرت نکردن روستاییان به شهرها را دنبال دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیز داری میناب تصریح کرد : برای معیشت دامداران و بهره مندی از عواید فروش آویشن «که توسط خود مرتعداران و مردم محلی منطقه صورت می گیرد» طرحی تهیه شده که با اجرای آن علاوه بر کاهش فشار بر روی رویشگاه های مناطق مذکور می تواند فرصتی در جهت درآمد زایی ساکنین منطقه باشد.
حاتمی خاطر نشان کرد : درمان سرفه، درمان سینوزیت، سلامت قلب، درمان مشکل گوارشی، رفع خستگی، افزایش قوای بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن، تسکین التهابات پوستی از خواص این گیاه است.
وی سطح زیرکشت مراتع در میناب را 325 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: بیشترین رویشگاه گیاه دارویی آوشین در 14 روستای بخش سندر ک می باشد .
7194/6048
خبرنگار : علی نجفی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید