خبر فوری

نیمی از جمعیت قشم زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از دوشنبه ایرنا، عباس اکبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران تشریح کرد: 71 هزار و 198 تن شمار بیمه شدگان اصلی و تبعی و بیش از سه هزار و 300 تن مستمری بگیر اصلی و تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.
رییس تامین اجتماعی شهرستان قشم همچنین از صدور 31 هزار و 753 فقره دفترچه درمانی، 259 سند کمک هزینه ازدواج، پرداخت کمک هزینه بارداری به 104 تن از بانوان، پرداخت غرامت دستمزد بیماری به 395 تن و پرداخت مقرری بیکاری به 155 تن در سال 95 خبر داد.
او ادامه داد: بیش از 71 میلیارد ریال در بخش تعهدات بلند مدت بابت مستمری بازنشستگی در سال 95 پرداخت شد که نسبت به سال پیش از آن 33 درصد افزایش داشت، 11 میلیارد ریال مستمری از کار افتادگی با 20 درصد افزایش و 51 میلیارد ریال پرداخت مستمری بازماندگان با 15 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن صورت گرفت.
اکبری در تشریح پرداختی های بخش تعهدات کوتاه مدت نیز گفت: 22 میلیارد و 500 میلیون ریال مقرری بیکاری در سال 95 با 50 درصد افزایش، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج با 86 درصد افزایش، 74 میلیون ریال هزینه وسایل کمک پزشکی، پنج میلیارد و 100 میلیون ریال کمک هزینه بارداری با 18 درصد افزایش و 38 میلیارد ریال غرامت دستمزد بیماری با چهار درصد افزایش در سال 95 در مقایسه با سال پیش از آن به افراد تحت پوشش پرداخت شد.
وی همچنین از راه اندازی سیستم تشکیل پرونده الکترونیکی بیمه شدگان جدید قشم در خبر داد و بیان کرد: پس از اجرای این طرح پرونده بیمه شدگان سال های گذشته نیز در مرحله دوم به تدریج از حالت کاغذی به الکترونیکی تبدیل می شود.
رییس تامین اجتماعی شهرستان قشم اضافه کرد: برای کاهش مراجعه کارفرمایان به تامین اجتماعی از چند سال پیش تا کنون لیست حق بیمه نیز به صورت الکترونیکی ارسال و دریافت می شود و دسترسی به فرم ها نیز از طریق اینترنت امکان پذیر است.
او دریافت فیش و احکام حقوق مستمری بگیران، ابلاغ الکترونیکی احکام از طریق اینترنت و آدرس الکترونیکی کارفرمایان را از دیگر خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.
اکبری در ادامه با اشاره به فعالیت 2 هزار و 677 کارگاه در قشم گفت: 301 کارگاه از این میان پیمانکاری هستند و در مجموع تعداد کاره گاه های دارای بیمه شده 2.34 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: سال گذشته 200 میلیارد ریال از مطالبات بر اساس برنامه بخشودگی جرایم بدهکاران تعیین تکلیف و در این چارچوب 62 میلیارد ریال از بدهی کارفرمایان خوش حساب شهرستان قشم بخشیده شد.
رییس تامین اجتماعی شهرستان قشم تاکید کرد که کارفرمایان باید کارکنان خود را از نخستین روز فعالیت در واحد صنفی بیمه کنند در حالی که بسیاری کارفرمایان با گذشت سه ماه یا بیشتر از حضور نیروی کار نام وی را به عنوان بیمه شده به تامین اجتماعی ارسال می کنند که این اقدام خلاف قانون است.
او تصریح کرد: اگر در مدت بیمه نبودن هر یک از نیروهای کار حادثه ای روی دهد، میزان خسارت های پرداختی از سوی کارفرمایان در مواردی به مراتب بیشتر از میزان حق بیمه ای است که باید بپردازند.
اکبری اضافه کرد: کارفرمایان شناورهای صیادی، نانوایی ها، کارگاه های تولید پوشاک، آلومینیوم سازی، پرورش ماهی، جوشکاری و تراشکاری از پرداخت 20 درصد سهم بیمه تا سقف پنج تن معاف هستند و تنها هفت درصد سهم کارگر باید به تامین اجتماعی پرداخت شود.
وی در ادامه اعلام کرد که مردم می توانند با شماره گیری #١٤٢٠*٤* از خدمات سازمان تامین اجتماعی شامل آخرین پرداخت ها، قوانین، مقررات مربوط به بیمه شدگان و موارد دیگر آگاه شوند.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
8123

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید