پیش بینی سنجش 3 هزار و 500 نوآموز بدو ورود به دبستان در رودان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا’ نادر صفایی دهبارز دوشنبه درحاشیه بازدید از پایگاه های سنجش نوآموزان در رودان، افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی روز شنبه دهم تیرماه در دو پایگاه ثابت واقع در دبستان فاطمیه (س) و دبستان بینش در این شهرستان آغاز شد.
وی خاطر نشان کرد: در این طرح نوآموزان از نظر شاخص های پایش رشد، بینایی، شنوایی، اختلالات گفتاری، آمادگی تحصیلی، رفتاری، بهداشت دهان و دندان، معاینات پزشکی عمومی و وضعیت ایمن سازی (واکسیناسیون) مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرند.
صفایی پیشگیری از بروز و تشدید بیماری های جسمانی و روانی، برنامه ریزی های آموزشی متناسب با استعداد و وضعیت دانش آموزان و کنترل و مهار عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانش آموزان را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.
وی با تاکید بر ضرورت انجام سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، خاطر نشان کرد: مقدمات اولیه اجرای طرح، فرآیند پذیرش و نوبت دهی طرح سنجش نوآموزان از خردادماه و طرح سنجش از دهم تیرماه در رودان آغاز شد.
صفایی با بیان اینکه فرآیند پذیرش و ثبت اطلاعات حاصل از سنجش نوآموزان از طریق سامانه الکترونیکی سنجش صورت می‌گیرد، هزینه سنجش سلامت نوآموزان را 200 هزار ریال عنوان کرد.
این مسئول با اشاره به اتصال سامانه سنجش به سامانه دانش آموزی (سناد)، از اولیاء خواست به منظور جلوگیری از بروز مشکل در فرآیند ثبت نام نوآموزان نسبت به مراجعه به موقع به مدارس و تعیین نوبت سنجش نوآموزان اقدام نمایند و هنگام حضور در پایگاه از ایجاد هر گونه استرس و وارد کردن فشار روحی و روانی به کودکان، خودداری کنند.
صفایی با بیان اینکه نوآموزانی که در سال 95 سنجش شده اند و دارای تاییدیه سنجش می باشند نیاز به سنجش دوباره ندارند، افزود: این نوآموزان می توانند جهت ثبت نام به مدارس مراجعه نمایند.
وی با تاکید بر اینکه طرح سنجش نوآموزان تا پایان مردادماه ادامه دارد، خاطر نشان کرد: واجدان شرایط برای سنجش امسال نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان، شامل متولدین نیمه دوم سال 89، نیمه نخست سال 90 و متولدین اول مهر 90 و نوآموزان پیش دبستانی شامل متولدین نیمه دوم سال 90، نیمه نخست سال 91، متولدین اول مهر 91 و نوآموزان بازمانده‌ از سنجش در سال گذشته است.
صفایی افزود: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان با مشارکت آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش استثنایی و بهزیستی در رودان در حال اجراست.
وی اضافه کرد: عوامل اجرایی پایگاه‌های سنجش از ساعت 8 تا 12 روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته نسبت به سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان اقدام می نمایند و فعالیت و عملکرد آنها توسط ناظرین تخصصی استانی و شهرستانی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
صفایی در پایان خاطر نشان کرد: در روزهای دهم و یازدهم تیرماه، 243 نوآموز بدو ورود به دبستان در این شهرستان مورد سنجش قرار گرفتند.
7196 /6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید