خبر فوری
هرمزبان:گروه فعالیت های قرآنی: خطیب جمعه توکهور و هشتبندی شهرستان میناب، اختلاف و تفرقه در جامعه را باعث عقب ماندگی و پسرفت جامعه و ایجاد کینه و کدورت بین مردم دانست وبا بیان اینکه این مسائل شایسته جامعه اسلامی نیست؛ گفت: بعد از یک ماه تضرع، توسل، توکل؛ دعا،مناجات،و روزه داری بهترین عبادت اجتماعی، خدمت به خلق است لذا آحاد جامعه به هر طریقی که می توانند باید برای خدمت به مردم برنامه ریزی کنند.

اختلاف و تفرقه، دلیل عقب ماندگی جامعه است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام محمد بارانی خطیب جمعه توکهور-هشتبندی در اجتماع باشکوه نمازگزاران جمعه با تبریک عید سعید فطر در ضمن توصیه ای برای حفظ دستاوردهای معنوی این ماه؛یکی از نعمت های اجتماعی  این ماه را افزایش محبت بین مردم و نزدیکی قلوب بیان کردند و گفت:مردم و مسئولان باید این نعمت الهی رادر جامعه ترویج و تقویت کنند.

خطیب جمعه توکهور-هشتبندی، اختلاف و تفرقه در جامعه را باعث عقب ماندگی و پسرفت جامعه و ایجاد کینه و کدورت بین مردم دانستند وبا بیان اینکه این مسائل شایسته جامعه اسلامی نیست؛ افزود: بعد از یک ماه تضرع، توسل، توکل؛ دعا،مناجات،و روزه داری بهترین عبادت اجتماعی،خدمت به خلق است لذا آحاد جامعه به هر طریقی که می توانند باید برای خدمت به مردم برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام بارانی با تاکید بر استعداد و ظرفیت کم نظیر منطقه با وجود محرومیت اظهار کرد: باهمت؛ همدلی و وحدت،قطعا غبار محرومیت برچیده میشود و مسئولین محترم هم در حال کار و تلاش هستند لذا باید با صمیمیت و برادری هرچه بیشتر در مسیر تعامل و همکاری و پیشرفت عمومی منطقه حرکت کنیم.

خطیب جمعه توکهور-هشتبندی با اشاره به سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و کشتار مردم بیگناه؛ تصریح کرد: با اینکه آمریکایی ها می دانستند این هواپیما مسافربری و بی دفاع است ولی با کمال وقاحت فقط با این بهانه که متعلق به جمهوری اسلامی است، آنرا سرنگون کردند‌ و تاسف بارتر اینکه به فرمانده وحشی این ناو هم مدال افتخار دادند.

وی این کشتار وحشیانه را مصداق بارز حقوق بشر ادعایی آمریکا دانست و تاکید کرد: این جنایت نیز در کنار جنایات بی شمار دولت آمریکا در پرونده سیاه استکبار جهانی ثبت شد و لکه ننگ دیگری بر پیشانی این جنایت پیشگان نقش بست و با این پرونده سیاه به هیچ وجه امکان بَزَک کردن قیافه زشت و نَحس آمریکا وجود ندارد.

امام جمعه توکهور-هشتبندی با تسلیت سالروز تخریب حرم ائمه بقیع علیهم السلام؛ عنوان کرد: اگر این وهابیت خبیث و آل سعود از فضای عمومی جامعه اسلامی نمی ترسیدند امروز قبر رسول الله (ص)را نیز با خاک یکسان میکردند اما فضای عمومی به آنها چنین اجازه ای را نداده است ولی قطعا این مظلومیت امامان شیعه و فریاد مظلومیت شیعیان حرکتی ایجاد خواهد کرد که باعث نابودی آل سعود خائن در منطقه خواهد شد.

حجت الاسلام بارانی ضمن گرامیداشت و تبریک هفته شهرداری ها و دهیاری ها ابراز کرد: با وجود بودجه کم و محرومیت منطقه اما سعی و تلاش این عزیزان در جهت خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

بارانی در توصیه ای به مجموعه شهرداری و دهیاری ها بر مشورت با جوانان نخبه و فرهیخته تاکید کرد  و گفت :با حضور این جوانان اتاق فکر تشکیل دهید چرا که این امر از ضروریات مجموعه شهری و روستایی ماست تابتوانند مسائل اقتصادی و فرهنگی و…. و مشکلات مختلف منطقه را رصد؛آسیب شناسی و برای رفع آنها تصمیم گیری کنند و قطعا جوانان دغدغه مند ما برای خیلی از این موضوعات طرح و برنامه دارند که باید مسئولان محترم آنها را بشنوند و یقین دارم اگر این امر صورت بگیرد و جوانان و فکر جوان به عرصه بیاید خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

خطیب جمعه توکهور-هشتبندی به زوال گروهک تروریستی داعش درعراق اشاره کردند و با بیان اینکه هدف این تروریست ها فتح عراق و حرکت به سوی جمهوری اسلامی بود تاکید کرد: دلیل ناکامی آنها در رسیدن به اهداف خود؛ مقاومت است و اینجاست که ارزش و عظمت مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم شناخته میشود که چه کار بزرگی انجام دادند لذا همه مردم باید قدردان شهدا و خانواده های صبور آنها باشند که اگر مجاهدت، ایثار، مقاومت جانانه و دلیرانه این عزیزان نبود ؛ما الان باید با این جماعتی که لذت آنها در آدم کشی است در ایران می جنگیدیم اما بحمدلله الان ریشه داعش در حال خشکیده شدن هست.

وی رشادت ها و خدمات سپاه پاسداران را بی منت و مخلصانه برای ملت ایران و جهان اسلام دانست و با تاکید بر قدردانی از نعمت مجموعه بااقتدار سپاه پاسداران بیان کرد: آمریکایی ها به دلیلِ ناکامی و شکستِ نقشه هاو توطئه هایشان؛ رو به تحریم ؛و حمله همه جانبه به سپاه آورده اند اما کورخوانده اند؛چرا که ملت بزرگ ایران قدردان مجاهدت های فرزندان خوددر مجموعه سپاه پاسداران هستند و اقتدار نظامی و موشکی سپاه را باعث عظمت و بزرگی کشور میدانند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *