خبر فوری

مسجد و حسینیه ملاجماتی میناب در آتش سوخت

«محمد اعتمادی» در گفت‌وو با ایسنا، افزود: عصر روز 29 ماه مبارک رمضان توسط یکی از اهالی روستا از حریق ایجاد شده در مسجد و حسینیه باخبر شدیم و بلافاصله با آتش‌نشانی تماس گرفتیم که متأسفانه در محل حادثه حاضر نشدند.

عضو شورای اسلامی روستای ملاجماتی با ابراز گلایه از عملکرد ضعیف آتش‌نشانی در سطح شهرستان میناب، خاطرنشان کرد: با کمک مردم و اهالی روستا با زبان روزه، آتش را بعد از نابودی کامل وسایل و تجهیزات مسجد مهار کردیم.

اعتمادی با بیان این‌که این آتش‌سوزی خسارت‌های جانی در بر نداشت، اما افزون بر 80 درصد مسجد و تجهیزات آن از میان رفت، تصریح کرد: در این حادثه همه درب و دیوارهای مسجد و حسینیه، همه کتب و وسایل و تجهیزات برقی شامل چهار دستگاه کولر گازی، 9 دستگاه پنکه سقفی، یک دستگاه فریز و آبسردکن و سیستم صوتی مسجد در آتش سوخت و به کلی از میان رفت.

وی علت حادثه را اتصالی در جعبه فیوز برق مسجد دانست و خاطرنشان کرد: از همین‌رو با اداره برق نیز تماس گرفتیم که بیایند و ایمنی محل را ارزیابی کنند که متأسفانه اداره برق هم مانند آتش‌نشانی در محل حادثه حاصل نشدند و می‌توان گفت در آن روز هیچ ارگانی به داد مسجد و حسینیه صاحب‌الزمان روستای ملاجماتی میناب نرسید و مردم و اهالی روستا بازبان روزه و دست خالی، آتش را پس از نابودی کامل تجهیزات مسجد مهار کردند.

اعتمادی از مسئولان و خیرین خواستار شد جهت بازسازی و احیای دوباره مسجد و حسینیه صاحب الزمان(عج) روستای ملاجماتی میناب همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، وجود و تجهیز پایگاه‌های متعدد آتش نشانی از ضروریات لازم در میناب به دلیل وسعت و گستره شهر است که با توجه به رایزنی های مختلف، در این رابطه تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است و سالانه به دلیل عدم  وسایل اطفای حریق و عدم حضور به موقع  مأموران آتش‌نشانی در مناطق روستایی  میناب، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به مردم وارد می‌شود.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *