خبر فوری

تشریح سفر کمیسیون فرهنگی مجلس به هرمزگان

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بنا به پیشنهاد بنده و پیگیری نماینده شرق هرمزگان اولین سفر هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس به استان هرمزگان انجام شد و در این سفر ١٠ نفر از نمایندگان از جمله رئیس و نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضا حضور داشتند.

وی تصریح کرد: طی این سفر در جلسه شورای اداری استان هرمزگان حضور پیدا کردیم و جلسه بسیار خوبی را با مسئولان اجرایی این استان برگزار کردیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: همچنین طی بازدید میدانی در سطح شهر بندرعباس با مشکلات موجود در حوزه های مختلف و روند اجرایی پروژه های فرهنگی و مذهبی از جمله مصلی بندرعباس آشنا شدیم.

ذوالقدر گفت: طی سفر به هرمزگان بازدید هایی نیر از شرق استان و شهرستان های میناب، سیریک، جاسک و رودان داشتیم و در جلسات مدیران اجرایی شرکت کردیم و مشکلات حوزه فرهنگی و هنری این شهرستان ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه؛ همچنین با توجه به پیشنهاد و تاکید بنده اعضای هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با سفر زمینی به شهرستان جاسک از وضعیت جاده های شرق استان نیز بازدید کردند، افزود: طی این بازدید از جاده میناب – جاسک که وضعیت مناسبی از نظر زیرساخت‌ها و همچنین عدم ایمنی جاده با توجه به وجود شترهای سرگردان در مسیر ندارد را مشاهده کردیم که این مشکلات نیز از طریق نماینده شرق هرمزگان در مجلس در حال پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در شهرستان جاسک نیز جلسه بسیار خوبی را با مدیران اجرایی ابن شهرستان برگزار کردیم و مشکلات موجود بررسی شد و عمده مشکلات در حوزه های میراث فرهنگی، ورزشی، بهداشت و فرهنگ و ارشاد بود که با توجه به حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر مشکلات حوزه فرهنگ و ارشاد به طور ویژه بررسی شد و بودجه ویژه ای به شهرستان های شرق استان نیز اختصاص پیدا کرد.

ذوالقدر خاطر نشان کرد: طی پیگیری‌های هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده شرق هرمزگان مبلغ قابل توجهی بودجه فرهنگی و هنری که شامل سه میلیارد و چهارصد میلیون ریال است به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اختصاص پیدا کرد که تاکنون دو میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال تخصیص داده شده و یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال دیگر نیز در نزدیکترین فرصت به حساب این اداره کل واریز خواهد شد.

وی تصریح کرد: این اعتبارات برای اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی در شهرستان های جاسک، میناب، رودان، سیریک و بشاگرد می باشد که امیدواریم با توجه به وجود مشکلات موجود در این مناطق و نظارت نمایندگان مجلس و اختصاص بودجه لازم و همچنین دوراندیشی مسوولان پرتلاش هرمزگان شاهد رفع مشکلات فرهنگی، هنری و مذهبی شرق استان باشیم.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *