خبر فوری

کشف 150 کیلوگرم گیاه دارویی آویشن قاچاق در بندرعباس

امین ضیایی یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: فصل برداشت گیاهان دارویی و محصولات فرعی جنگل و مراتع آغاز شده و برداشت اینگونه محصولات مستلزم دریافت مجوز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان می باشد.
وی بیان داشت: برداشت، حمل و انبار هرگونه گیاه دارویی بدون مجوز اداره کل منابع طبیعی خلاف قانون بوده و به عنوان قاچاق کالا محسوب می شود.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرعباس اظهارکرد: باتوجه به اینکه برداشت بی رویه هرگونه داروی گیاهی موجب نابودی آن ها می شود، لذا پاسگاه منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان به صورت شبانه روزی از اراضی ملی حفاظت می کند و با متخلفان به عرصه های ملی به شدت برخورد قانونی خواهد کرد.
ضیایی از شهروندان خواست برای دریافت مجوز برداشت داروهای گیاهی به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراجعه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه برداشت و یا تخریب عرصه های منابع طبیعی با شماره 1504 تماس بگیرند.
هرمزگان دارای 250 هزار هکتار رویشگاه گیاهان با قابلیت دارویی، صنعتی، خوراکی، آرایشی و بهداشتی است.
بیشترین داروهای گیاهی در استان هرمزگان شامل آویشن، آنغوزه، گیشدر، بادام کوهی، بنه، پونه، مور خوش، مور تلخ، کلپوره ، لگجی و آلوئه ورا است.
وسعت مراتع هرمزگان چهار میلیون و 93 هزار هکتار است.
968 هزار خانوار مرتع دار از مراتع استان هرمزگان بهره برداری می کنند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید