خبر فوری

همکاری مستشاران فرانسوی با ضدانقلاب تحت پوشش پزشک

رخدادهای 3 تیر 63

چکیده:

آیت الله خامنه ای شدیدا به سیاست های آمریکا در خلیج فارس و تبلیغات مطبوعات غربی علیه ایران حمله کرد.

 

الان تبلیغات رادیو تلویزیون را که نگاه می کنم یک جاهایی قطعا ضد تبلیغ است.

 

هواپیمای ربوده شده به تهران بازگشت.

 

فرمانده سپاه کردستان جزئیات عملیات «قائم آل محمد» را تشریح کرد.

 

مستشاران فرانسوی تحت عنوان پزشک با گروه های ضدانقلاب همکاری می کردند.

 

وزارت امور خارجه: هیئت بازرسی سازمان ملل برای بررسی تخلفات عراق روز سه شنبه وارد تهران می شود.

 

با اوج گیری مجدد نبردها بین فالانژها و انقلابیون اوضاع بیروت بحرانی شد.

 

 دیدار مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی با آیت الله خامنه ای

مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی سراسر کشور به اتفاق آیت الله جنتی سرپرست این نهاد عصر دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد ضروری است که باید باقی بماند و خودش را تقویت کند و باید سعی کنیم از تبدیل تبلیغ به ضد تبلیغ جلوگیری کنیم الان ما در تبلیغاتمان این را می بینیم. الان تبلیغات رادیو-تلویزیون را که نگاه می کنم یک جاهایی قطعا ضد تبلیغ است باید دید آنجایی که می خواهند از امام سخنی را نقل کنند چه چیزی را نقل خواهند کرد. می توان از امام سخنی را نقل کرد که این ضد تبلیغ امام باشد.

رئیس جمهور افزود: اگر مثلا ما امروز بخواهیم روحانیت را تبلیغ بکنیم چنانچه ما با تکرار کردن بسیار اسم ها و مطرح کردن زیاد اشخاص و همچنین پخش کردن سخنرانی های گوناگون از آنها در تلویزیون بخواهیم از این طریق تبلیغ بکنیم بسیار واضح است که نتیجه عکس خواهد داد ولی این مساله به طور واضح امروز انجام می شود.

رئیس جمهور با حمله شدید به آمریکا و تبلیغات جریان استکباری علیه ایران گفت: می خواهند با زور تبلیغات به دنیا بقبولانند که منطقه خلیج فارس بوسیله انقلاب اسلامی تهدید می شود. چه معنی دارد که مثلا آمریکا بگوید هواپیماهای شما حق ندارند از چند کیلومتری ناوگان ما حرکت کند آنهم به کسانی که منطقه مال آنها است.(1)

 

فرانسه هواپیمای ربوده شده را تحویل داد

هواپیمای ایرانی فوکر 27 که روز 25 خرداد ماه گذشته توسط 4 نفر ربوده شده و به «نیس» در جنوب فرانسه برده شده بود بعد از ظهر دیروز عازم تهران شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه هواپیمای ربوده شده ایرانی با حضور دبیر سفارت ایران در پاریس که به نیس آمده بود به سه فرستاده دولت ایران که روز شنبه وارد فرانسه شده بودند تحویل داده شد و آنها با هواپیمای ربوده شده عازم تهران شدند. بر اساس این گزارش «ژان پرن» کاردار سفارت فرانسه در تهران دیروز بار دیگر به وزارت امور خارجه ایران احضار و درخواست رسمی کشورمان مبنی بر استرداد 4 هواپیماربا به وی تسلیم شد.(2)

 

پاکسازی 70 روستا در کردستان

در ادامه پاکسازی مناطق کردستان از لوث وجود اشرار، عملیات «قائم آل محمد» که از نیمه شعبان شروع شده همچنان با موفقیت ادامه دارد.

در تشریح دستاوردهای این عملیات برادر دقیقی فرمانده سپاه کردستان گفت: در این عملیات بیش از 70 روستا و بیش از 2000 کیلومتر از اراضی کردستان از لوث وجود اشرار و ضد انقلاب پاکسازی شد. به گفته وی بیش از 40 تن از رهبران و کادرهای بالای گروه های ضد انقلاب نیز تا کنون در این عملیات اسیر یا کشته شده اند.

 فرمانده سپاه کردستان تاکید کرد: گروهک ها با عراق و فرانسه دائما در تماس بوده و از آنان اسلحه دریافت می کردند. مستشاران فرانسوی نیز تحت عنوان پزشک با گروه های ضد انقلاب همکاری می کردند.(3)

 

واکنش وزارت امور خارجه به جو سازی های عراق

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به جوسازی های اخیر رژیم عراق مبنی بر حمله ایران به مناطق مسکونی عراق گفت: رژیم عراق با وارد آوردن اتهام کذب حمله به سید صادق و بصره به جمهوری اسلامی قصد زمینه سازی برای حمله مجدد به مناطق مسکونی ایران را دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر خلاف عراق مخالفتی با استقرار هیئت بازرسی سازمان ملل در ایران ندارد و در همین رابطه روز سه شنبه این هفته هیئتی از کارشناسان و بازرسان سازمان ملل که وظیفه تحقیق پیرامون تخلفات عراق را بر عهده دارند وارد تهران خواهند شد.(4)

 

اوضاع بیروت بحرانی شد

اوضاع بیروت و حومه جنوبی آن به طور ناگهانی بحرانی شد و طرف های درگیر  با استفاده از زره پوش و موشک های ضد تانک و خمپاره یکدیگر را مورد حمله قرار دادند. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه این درگیری ها شب گذشته در حومه جنوبی بیروت بین ارتش فالانژها و انقلابیون مسلمان رخ داد. دفتر کار رشید کرامی نخست وزیر نیز در این درگیری ها زیر آتش خمپاره قرار گرفت و سه سرباز محافظ کرامی از پا درآمدند. دولت کرامی در یک اجلاس اضطراری موضوع بحران فزاینده بیروت را مورد بررسی قرار داد. هنوز گزارش دقیقی از میزان تلفات دو طرف در این درگیری ها گزارش نشده است.(5)

منابع:

1. کیهان، 3 تیر 63، ص 3   
2. اطلاعات، 3 تیر 63، ص 1
3. اطلاعات، 3 تیر 63، ص 2 و 3
4. اطلاعات، 3 تیر 63، ص 2
5. جمهوری اسلامی، 3 تیر 63، ص 3

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید