خبر فوری

بدعهدی ایران‌ایر در بکارگیری هواپیماهای “ای تی آر” برای مناطق محروم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تنسیم، فرهاد پرورش نیمه اردیبهشت ماه امسال با اشاره به ورود اولین سری هواپیماهای ای تی آر گفته بود: این هواپیماها برای خدمات‌دهی مناطق کم‌برخوردار به کار گرفته می‌شوند و در گام نخست مناطق شمال و جنوب شرقی کشور را پوشش می‌دهند.

پرورش با تاکید بر این‌که هواپیماهای ای تی آر پس از ورود در تهران نمی‌مانند، افزود: پس از اتمام آموزش‌ها و آشنایی با TAR،  هواپیماهای مذکور در یکی از شهرها بیس می‌شود و مثلا از رشت شروع به پرواز می‌کند و و فرودگاه‌های شهرهای مناطق شمال و جنوب شرقی را پوشش می‌دهد.

وی با بیان این‌که با ورود هواپیماهای ای تی آر کل کشور را پوشش خواهیم داد، افزود:‌ تیم فنی، عملیاتی و مهندسی ایران تا کنون دو سفر به فرانسه داشته‌اند تا مراحل تحویل 4 فروند ای تی آر را فراهم کنند.

در حالی اواخر اردیبهشت امسال طی مراسمی 4 فروند هواپیمای ای تی آر وارد کشور شد که هنوز بر خلاف وعده مدیرعامل ایران‌ایر فرودگاه‌های جنوب کشور از جمله بندرعباس (جزایر) از این نوع هواپیما بی نصیب مانده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان با اشاره به این‌که متاسفانه جزایر جنوب از پروازهای ای.تی.آر بی‌نصیب مانده است، اظهار کرد:‌ توقع این بود فرودگاه بندرعباس بیس پروازی برای ای.تی.آرهای هما شود اما هنوز خبری از حضور هواپیماهای جدید ایران ایر در این فرودگاه نیست.

وی با بیان اینکه جزایر ابوموسی، جاسک و بندرلنگه منتظر از سرگیری پروازهای کوچک بودند، افزود: جزایر جنوبی با حضور هواپیماهای کوچک می‌توانند رشد و توسعه یابند، این درحالی‌که است که جزایر جنوب از پروازهای ای.تی.آر بی نصیب مانده است.

محمود امانی بنی با اعلام این‌که از ابتدا قرار بود 2 فروند ای تی آر به فرودگاه بندرعباس داده شود تا برای مسیرهای جدیدی چون بوشهر، عسلویه، شیراز، چابهار، ابوموسی و جاسک پرواز برقرار شود، بیان کرد: فرودگاه‌های جزایر جاسک و ابوموسی، تنب بزرگ و بندرلنگه و حتی فرودگاه کیش به این نوع پروازها نیاز دارند چون جزو فرودگاه‌های کم برخوردار بوده که تنها روزی چند پرواز در آنها انجام می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید