خبر فوری

سنجش سلامت بيش از 15 هزار نوآموز در هرمزگان

هرمزبان:از ابتدای آغاز طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان تا کنون بیش از 15 هزار و 520 نوآموز در هرمزگان سنجش شدند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،مدیر آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان پیش بینی کرد تا پایان این طرح 34 هزار نوآموز سنجش شوند.
این طرح از 16 خرداد اغازشده و تا پایان شهریور ادامه دارد.
بارانی افزود :پارسال 32 هزار و 500 نوآموز سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی شدند که از این شمار 160 نوآموز به مدارس استثنایی و بهزیستی ارجاع شدند.
امسال 24 پایگاه ثابت و سیار در استان راه اندازی شده است.
پایگاههای سیار سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان در جزیره هرمز ، شهر فین ، تخت، قلعه قاضی و دهستان سیاهو فعال است.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت : اکنون سنجش سلامت در شهرستان بشاگرد به صورت رایگان اجرا می شود و در تلاش هستیم این طرح در شهرستان جاسک و شهر سندرک نیز نیم بها و یا رایگان باشد.
بارانی افزود : طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان در دو مرحله مقدماتی و تخصصی قرار می گیرند.
وی گفت : در مرحله نخست در زمینه شنوایی ، بینایی ، دیدرنگ ، گفتاری ، آمادگی تحصیلی ، وزن و قد ، اختلالات رفتاری ، بهداشت دهان و دندان و سلامت جسمانی ارزیابی و معاینه می شوند.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت : در صورت نیاز نوآموز به مراکز تخصصی ارجاع داده می شود و در آنجا پزشکان متخصص نوآموز را معاینه می کنند.
مدیرآموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت : برای طرح سنجش شناسنامه کودک و والدین ، برگ عکس دار از واحد آموزشی ، یک قطعه عکس ، کارت واکسیناسیون و پرداخت 12 هزارتومان ضروری است./خبرگزاری صدا و سیما

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید