خبر فوری

پوشش خبری گسترده سفر العبادی به ایران توسط رسانه های عراق

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، روزنامه ‘الصباح’ پرتیراژترین نشریه عراق با انتشار عکسی از دیدار حیدر العبادی با مقام معظم رهبری نوشته است که العبادی در تهران تاکید کرد که نیروهای عراق در مراحل پایانی نابودی داعش هستند.
این روزنامه همچنین در تیتر دومی با اشاره به دیدار العبادی با رییس جمهور کشورمان نوشته است، تهران و بغداد بر سر همکاری اقتصادی و هماهنگی در جنگ با گروه تروریستی داعش توافق کردند.
روزنامه المدی دیگر نشریه پرشمارگان عراق نیز نوشته است که حیدر العبادی بعد از ترک عربستان سعودی در سفر به تهران با آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب و حسن روحانی رییس جمهور ایران اسلامی در تهران دیدار کرد.
روزنامه بین المللی ‘الزمان’ در نسخه عراقی اش در تیتر نخست خود نوشت که ایران قول مساعد را از بغداد برای برداشتن موانع در مسیر سفر زائران به عتبات مقدسه در عراق گرفت.
علاوه بر روزنامه های عراق، خبرگزاری ها و سایت های خبری نیز به طور گسترده این سفر را پوشش دادند تا جایی که بعد از گذشت 24 ساعت همچنان دیدار العبادی با مقام معظم رهبری تیتر خبری اول خبرگزاری ‘نینا’ است.
خبرگزاری ‘المعلومه’ که به صورت لحظه به لحظه دیدارها و گفت وگوهای العبادی با تهران را پوشش می دهد، لحظاتی قبل با اشاره به دیدار نخست وزیر عراق با رییس مجلس شورای اسلامی به نقل از لاریجانی آورده است که ایران بر روی نقش عراق حساب می کند.
سایت های خبری المسله، بغداد الیوم و زوراء به طور ویژه به سخنان مقام معظم رهبری درباره همه پرسی که قرار است در اقلیم کردستان عراق درباره استقلال این منطقه برگزار شود، اهتمام داده و آن را برجسته کرده اند.
سایت های خبری گروه های مقاومت اسلامی به آن بخش از سخنان مقام معظم رهبری که درباره ضرورت حفظ الحشد الشعبی سخن گفته، اهتمام داده اند.
سایت المسله نیز به سخنان رییس جمهور کشورمان در دیدار با العبادی اهتمام داده که گفته است که عراق قادر به تحقق ثبات و صلح در منطقه است.
شبکه های تلویزیونی عراق نیز در بخش های خبری مختلف، اخبار سفر العبادی را به تهران لحظه به لحظه مخابره کرده و برخی از شبکه ها مانند تلویزیون دولتی عراق که در تهران خبرنگار دارد، ارتباط های مستقیم با تهران برقرار کرده و این رویداد را پوشش داد.
برخی از شبکه ها نیز به همین مناسبت درباره روابط عراق و ایران میزگردهایی برگزار کردند و مناسبات دو کشور را در منطقه، ویژه و مبتنی بر منافع مشترک راهبردی توصیف کردند.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق در راس هیاتی متشکل از پنج وزیر و تعدادی از نمایندگان پارلمان و روسای هیات های مستقل دیروز سه شنبه وارد تهران شد و امروز پایتخت ایران را به مقصد کویت ترک کرد.
خاورم *4*353*1770*1275
انتشار دهنده: مجید جعفری

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید