خبر فوری

خروجی نظام مهندسی کشاورزی هرمزگان رضایت بخش نیست

ناصرحیدری پوری چهارشنبه در نشست هماندیشی با بهره برداران شهرستان رودان تاکید کرد: با وجود این تعداد نیروی تحصیل کرده خروجی آن در بخش کشاورزی چندان رضایت بخش نیست.
وی اظهار کرد: وقت آن رسیده تا این تشکل با برنامه ریزی مناسب از تخصص اعضای خود درارتقای فعالیت های کشاورزی بیش از پیش بهره ببرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه ازنبود نیروی ماهر ومتخصص بعنوان یکی دیگراز مشکلات حوزه کشاورزی نام برد و گفت: 80درصد بهره بردارن این استان بی سواد و یا کم سواد هستند.
این مقام مسئول با تاکید براین مطلب که مسیرتوسعه و ارتقای شاخص های کشاورزی و زیرمجموعه های آن تنها از طریق نیروهای ماهی و متخصص پیش خواهد رفت افزود: سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان برای تامین نیروی ماهر مورد نیاز این بخش طرح کارورزی و مهارت آموزی را در دستور کار خود قرار داده است.
در ادامه این نشست مدیر جهاد کشاورزی رودان از ایجاد زنجیره ی تولید، کشاورزی حفاظتی و ایجاد فضاهای گلخانه ای در مقیاس کوچک و ایجاد تشکل های کشاورزی با استفاده از کشاورزان پیشرو را از مهمترین برنامه های این مدیریت عنوان کرد.
امام جمعه رودان نیز گفت : بایستی با برنامه ریزی مناسب مشکلات کشاورزان از جمله ورود محصولات قاچاق در فصل برداشت ، کاهش هزینه های برق مصرفی چاه های کشاورزی و بخشودگی سود وام های آنان برطرف شود.
حجت الاسلام سید مهدی تاج زاده خاطرنشان ساخت: 80درصد مردم این منطقه زیر پوشش کمیته امداد هستند و با توجه به اینکه رودان قطب کشاورزی استان هرمزگان است ، این مساله زیبنده مردم این شهرستان نیست.
نماینده کشاورزان شهرستان رودان نیز دراین نشست ابراز داشت: نبود صنایع بسته بندی وفرآوری، وجود دلالان در فصل برداشت محصولات، هزینه های بالای برق مصرفی چاه های کشاورزی، عدم پرداخت خسارت از سوی بیمه، آموزش کشاورزان در خصوص استفاده بهینه از منابع آب وخاک، تقویت تشکل ها، راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی و بخشودگی سود وام کشاوزان را از مهمترین خواسته ها کشاورزان رودانی ذکر کرد.
شهرستان100هزارنفری رودان بعنوان یک از چهارقطب کشاورزی هرمزگان در 100کیلومتری شرق بندرعباس مرکز این استان قرار دارد
6149/6048
خبرنگار : رضا گیلانی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید