خبر فوری

اقدامات کنترلی درمرزهای خراسان جنوبی افزایش یافت/امنیت پایدار مرز

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، علی اصغر مسروری صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره دیدار  جمع کثیری از شهدای مدافع حرم و مرزبانی دیدار با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در این دیدار مقام معظم رهبری شهدای مرزبانی را از شهدای مظلوم نام بردند و امنیت کشور را مرهون تلاش این شهیدان دانستند.

وی با اشاره به ۴۶۵ کیلومتر مرز مشترک استان با کشور افغانستان، بیان کرد:  مرزبانان غیور استان مشابه همه یاران خود در مجموعه مرزبانی تا پای جان گوش به فرمان فرمانده و مولای خود بوده و پیمان می بنیدم تا آخرین نفس از حریم ولایت و کشور دفاع کنیم.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی بیان داشت: جای بسی افتخار است که مرزبانان استان با بهره گیری از اعتقاد دینی مستحکم و برگفته از روحیات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در کنار مسئولیت های خطیر نظامی در حفاظت و حراست از مرزها به امور معنوی نیز توجه ویژه دارند.

مسروری، برگزاری بیش از ۵۳ محفل انس با قرآن کریم ، اعزام بیش از ۱۰ روحانی به واحدهای مرزی، جلسات مستمر بصیرتی برای کارکنان و خانواده های آن ها، برگزاری کلاس های اخلاق کاربردی را از جمله اقدامات فرهنگی انجام شده در فرماندهی مرزبانی استان عنوان کرد.

وی عنوان داشت: با عنایت خداوند و بهره مندی از فرامین مقام معظم رهبری و هماهنگی موجود در بین مسئولان استان، هوشیاری و آمادگی مرزبانان استان امنیت مرزهای استان پایدار بوده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی اضافه کرد: امروز با همکاری سپاه پوشش امنیتی خوبی در مرزهای استان برقرار شده و  اقدامات کنترلی و مراقبتی از مرزها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه علی رغم توطئه های مختلف دشمنان با همکاری و صرف هزینه های هنگفت و اعزام مزدوران با اقدامات تروریستی و خرابکارانه در منطقه تاکنون دشمنان به هیچ یک از اهداف خود نرسیده اند، بیان کرد: البته مرزبانی با درک موقعیت فعلی و اشرافیت به اوضاع منطقه در حوزه مسئولیت خود در حد توان و امکانات برای کنترل و مراقبت مرزها بکار گرفته است و به نخواهیم گذاشت این دشمنان به اهداف پلید خود برسند.

 فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی ادامه داد: امروز مرزبانان استان از امکانات فنی، الکترونیکی، اپتیکی پیشرفته روز که به دست جوانان فرهیخته کشورمان ساخته شده استفاده کرده و هر گونه تحرکات در مرزها را رصد و تحت کنترل و مراقبت دارد.

مسروری با اشاره به اینکه ارتباط با کشور دوست و همسایه افغانستان با تکیه بر رعایت اصل حسن همجواری بسیار خوب و هماهنگی در کنترل مرزها وجود دارد، عنوان داشت:  با تلاش مدیران حوزه اقتصادی استان و کمک بی شائبه مرزبانی و در سایه  امنیت موجود مبادلات اقتصادی و صادرات کالا به کشور افغانستان به خوبی انجام می شود.

وی اضافه کرد: این خود ایجاد اشتغال و گشایش در معیشت مرزنشینان دو کشور را در پی داشته است و با استقبال مرزنشینان دو کشور مواجه شده است.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا در حوزه مرزبانی استان هیچ جایگاهی ندارد و در حد صفر است، افزود: در حوزه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر با تلاش انجام شده و هماهنگی های سازمانی کنترل های لازم در مرزها صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: تعامل با مرزنشینان و خدمات رسانی در حد مقدور انجام می شود و حمایت و همکاری مرزنشینان برای تامین امنیت مرزها بسیار مطلوب است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید