خبر فوری

توسعه فرهنگی واجتماعی یکی از ابعاد اصلی و ضروری توسعه هرجامعه است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از فرهنگ و ارشاد هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین صفایی حائری ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و آرزوی علو درجات برای شهدای مظلومانه حمله تروریستی اظهارداشت: شاخص های توسعه فرهنگی درجامعه شامل میزان گسترش کمّی و کیفی آموزش و پرورش، آموزش عالی، میزان ایجاد فضای مناسب برای پژوهش و آفرینندگی فرهنگی، در شکوفاسازی استعدادها، قانون پذیری و نظم و انضباط است.

امام جمعه شهرستان سیریک به جایگاه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: شورای فرهنگ عمومی با هدف رصد معضلات و رفع آنها تشکیل گردیده بنابراین باید مصوبات شورای فرهنگ عمومی در جهت رفع معضلات و مشکلات شهرستان باشد.

صفایی حائری عنوان کرد: توسعه فرهنگی و اجتماعی این خاصیت و ظرفیت را دارد که افراد یک جامعه  را به سوی خود باوری فردی و اجتماعی سوق دهد که این امر مستلزم  احیاء فریضه الهی امربه معروف و نهی ازمنکر است.

امام جمعه سیریک افزود: هر زمان فرهنگ غنی باشد توسعه فرهنگی و اجتماعی سریع تر ایجاد می شود زیرا هویت یک فرهنگ غنی وابسته به شکل گیری و هویت سازی آن دریک جامعه است. که بهترین قالب ترویج وگسترش این فرهنگ غنی امربه معروف ونهی از منکر است.

صفایی حائری تاکید کرد: همه آحاد مردم باید وظیفه امر کردن به کار خوب و نهی کردن از کار بد را برای خود قایل باشند. این  تضمین کننده ی حیات طیبه در نظام اسلامی خواهد بود.

وی گفت: نباید نقش هنر را در امر به معروف ونهی از منکر نادیده گرفت بلکه باید بتوانیم از طریق هنر مصداق این حدیث پیامبر اسلام(ص) که فرمود « کُلُّکُمْ راعٍ وَکُلُّکُمْ مَسؤولٌ عَنْ رَعیَّتِهِ» را تبیین و به منصه ظهور برسانیم.

در ادامه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرشورای فرهنگ عمومی، به بیان دستور کارجلسه که  ارائه راهکارهای مناسب جهت ترویج امربه معروف و نهی ازمنکر درجامعه ، بررسی ویژه برنامه های ماه مبارک، ارائه راهکارهای مناسب درجهت توسعه و گسترش برنامه های فرهنگی و هنری درشهرستان پرداخت. 

مصطفی کریمی زاده افزود: حفظ ارزشها و آرمان های انقلاب و امام راحل  و تحقق شعار سال و چگونگی حفظ این ارزش ها و پیاده سازی آن در جامعه را می توان از مهمترین برنامه های سال شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک نام برد.

وی بیان داشت: توسعه فرهنگی به معنای ایجاد تحول و خلق ارزش ها، روابط اخلاقی و هنجارهای مناسب است که برای تامین نیازهای انسان زمینه های لازم را  در بستر اجتماع فراهم می کند.

سر پرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک یادآور شد: شهرستان سیریک دارای ظرفیت و پتانسیل های فرهنگی و هنری بسیاری است که باید درجهت ایجاد تحول و خلق ارزشها، روابط اخلاقی و هنجارهای مناسب از آن بهره گرفت. 

کریمی عنوان کرد: توسعه فرهنگی و اجتماعی یکی از ابعاد اصلی و ضروری توسعه هرجامعه است که مصداق های آن در کیفی سازی ساختار نهادهای فرهنگی و هنری، عدالت اجتماعی، ایجاد یکپارچگی و انسجام اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی، کرد می یابد.

 علم عباسی معاون فرماندار ضمن تشکر از زحمات، همکاری و تعامل تمامی مدیران اجرایی و نهادهای فرهنگی جهت ارائه خدمتگذاری موثر و ارزنده در سال ۹۵ گفت: فرهنگ مجموعه پیچیده ای است که در برگیرنده دانستنی ها، اعتقادات ،هنرها، اخلاقیات ، قوانین ، عادات و هرگونه توانایی دیگری است که بوسیله انسان به عنوان عضو جامعه کسب شده است.

عباسی درمورد امر به معروف و نهی از منکر و احیای و ترویج آن درجامعه افزود : برای آموزش این فریضه نیازمند به طرح و برنامه ای هستیم که تمامی دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی جامعه مکلف به اجراسازی آن درادارات باشند.

عباسی  بر ضرورت کارآمد بودن پایگاه های بسیج و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد تاکید کرد و خاطر نشان ساخت : مساجد باید بعنوان یک محور با هیات امناء، پایگاه بسیج و شورای امر به معروف و نهی از منکر کارآمد وارد عمل شوند و با انجام این فریضه در راه کاهش مفاسد و جرائم ، اسیب های اجتماعی با همکاری دیگر اقشارمردم که آموزش های لازم برخوردارهستند گام بردارند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید