خبر فوری

۴۳.۷درصد مرگ و میرها در ایران به علت بیماری های قلبی و عروقی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، سید حسین داودی یکشنبه شب در جلسه شورای پیام رسانان سلامت که با حضور خبرنگاران حوزه سلامت برگزار شد؛ با اشاره به نقش خبرنگاران در پیشبرد اهداف سلامت گفت: همانطور که از تفکر، رفتار شکل می گیرد لذا نقش خبرنگاران در نوشتن، با داشتن یک رویکرد مناسب آموزشی، موجب تغییر سرنوشت جامعه خواهد شد.

دکتر داودی افزود: عوامل مختلفی از جمله عوامل رفتاری، بیولوژیک و محیطی هستند که سلامت مردم و جامعه را تهدید می کنند؛ عوامل رفتاری ناشی از نوع رفتار افراد جامعه است، که از نوع تفکر شکل می گیرد. عوامل بیولوژِیک نیز شامل: اضافه وزن، چاقی، دیابت، چربی خون و … و همچنین عوامل محیطی از جمله گرما، خشکسالی و سایر بلایا که سلامت آحاد جامعه را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

رییس  دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه ۷۵ درصد عوامل اثرگذار بر سلامت مردم مربوط به عوامل اجتماعی، و ۲۵ درصد به عوامل پزشکی و بیولوژیکی مرتبط است عنوان کرد: استفاده از همه ظرفیتهای استانی لازم است.

وی با بیان اینکه افزایش سواد سلامت در بین مردم جامعه موجب درک بیشتر از مطالبات خود در حوزه سلامت خواهد بود گفت: خبرنگاران که زبان گویای مردم و بازوی مسئولان هستند؛ در آگاهی بخشی به جامعه تمام تلاش خود را بکار گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به حمایت کامل استاندار هرمزگان از حوزه بهداشت و درمان استان تصریح کرد: حمایت نمایندگان استان نیز از حوزه بهداشت و درمان در حد اعلای خود می باشد؛ و فرصت مناسبی است که دانشگاه از این بستر استفاده نماید. همه دست اندرکاران در دستگاههای اجرایی باید به وظیفه خود در تامین سلامت مردم عمل کنند؛ چرا که بخش اعظمی از این وظیفه و اختیارات بر عهده سایر ارگانها است. همچنین

دکتر داودی اظهار کرد: یکی از بیماریهایی که به عنوان مرگ خاموش از آن یاد می شود؛ بیماری فشار خون است. متاسفانه از عوامل مهم ابتلا به این بیماری ها،  سبک غلط زندگی های امروزی می باشد؛ که سبب بروز بسیاری از بیماری های غیر واگیر در افراد خواهد شد. درصد زیادی از افراد یا فشار خون دارند و یا در معرض آن هستند و بطور کل از آن بی اطلاعند.

وی با اشاره به آمار مبتلایان به فشار خون درکشور ابراز کرد: ۴۳.۷ دهم درصد از مرگ و میر ها در ایران به دلیل بیماری های قلبی و عروقی است؛ که ۳.۴ دهم درصد ناشی از فشار خون است. لذا بر راه اندازی کمپین شناسایی و مداخله به موقع در خصوص بیماری های پرخطر تاکید کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان خاطر نشان کرد: نقش شورای پیام رسان سلامت در اجرای سند NCD  و HIV بسیار تاثیر گذار است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید