خبر فوری

لزوم تقویت باورهای دینی برای مقابله با آسیب های اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام مسلم پورجمالی فروپاشی باورها را نخستین مرحله بروز برخی آسیب های اجتماعی دانست و گفت: زیرا باورها به مثابه نیرو و اهرم کنترل کننده درونی افراد که بازتاب اجتماعی هم دارد وقتی توان و موثریت خود را از دست دهد در آن هنگام افراد بی باور و فاقد هویت راه هرگونه عملی را برای خود مجاز می دانند.

وی افزود: عوامل و زمینه های متعددی در سست شدن و نهایتا فروپاشی باورها و سنتهای حاکم بر ذهنیت و رفتار افراد دخالت داشته است.

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: بارورنشدن باورهای جامعه به تناسب رشد و گسترش زندگی اجتماعی، سرا زیر شدن فرهنگ و هنجاری های بیرونی به تعبیر دیگر تهاجم فرهنگی بیگانگان با ابزارهای گوناگون، رقابتها و خصومتهای فکری و سیاسی، توجه و بزرگ نمایی مسایل غیر اخلاقی در برخی رسانه ها با غرض سست کردن بنیادهای اعتقادی، اخلاقی موجب پیامدهای منفی از جمله ترویج بزهکاری اجتماعی شده است.

حجت الاسلام پورجمالی گفت: یکی از مهمترین راههای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، تقویت باورهای دینی است، باور و ایمان تنها صرف آگاهی نیست. بلکه پیوند عمیق و ژرف میان علم و عمل است که انسان را به سمت و سوی هدف زندگی متعالی سوق و جهت می‌دهد.

وی ادامه داد: ایمان میان علم و عمل هماهنگی ایجاد می کند و عمل را مطابق علم عیار می سازد، ایمان به زندگی انسان معنا و حیات می دهد. انسان بدون داشتن ایمان و باور آگاهانه مانند مرده ای در میان جانداران دیگر است.

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه حفظ ایمان نیازمند مراقبت و محافظت شدید است، گفت: ایمان خاصیت و ویژگی علم را دارد،  اگر گرد و غبار غفلت و بی توجهی برآن فرو نشیند، دچار ضعف و سستی می شود.

حجت الاسلام پورجمالی تصریح کرد:  بنابراین ایمان نیازمند مراقبت و محافظت، خویشتن داری و خودنگهداری، به تعبیر قرآن کریم تقوا و پرهیزگاری، تذکیه و محاسبه و تعلیم و تربیت است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید