خبر فوری

پنج هکتار از اراضی شهر درگهان قشم رفع تصرف شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، روز سه شنبه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، احمدرضا هاشمی ارزش اراضی رفع تصرف شده را بیش از یکصد میلیارد ریال تخمین زد.

وی اضافه کرد: رفع تصرف از این اراضی با کسب مجوز از دستگاه قضایی شهرستان قشم و با حضور قاضی ویژه رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی و نیروهای دریابانی و انتظامی شهرستان قشم انجام شد.

مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم گفت: متصرفان هیچ سند رسمی و قانونی که دال بر مالکیت این اراضی باشد را در دست نداشتند.

هاشمی تاکید کرد: اداره کل حقوقی سازمان منطقه آزاد قشم براساس وظیفه قانونی خود و در جهت حفظ مالکیت اراضی ملی، با هرگونه تصرف اراضی براساس قانون برخورد می کند.

وی حصار کشیدن دور زمین هایی که فاقد سند مالکیت شخصی است را مصداق بارز تصرف اراضی ملی و دولتی اعلام و اضافه کرد: رسیدگی سریع به پرونده های تصرف اراضی از برنامه های مهم این اداره کل با همکاری دستگاه قضای شهرستان قشم به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، در دوماهه نخست امسال یک میلیون و 600 هزار متر مربع از اراضی قشم به ارزش 853 میلیارد و 490 میلیون ریال رفع تصرف شده است و این در حالی است که در سال گذشته 67 پرونده منجر به رای رفع تصرف صادر شد بود و در دو ماهه نخست امسال 106 پرونده در این حوزه تشکیل شده است.

در آخرین رفع تصرف غیرقانونی متصرفان از روستای تورگان حدود 20 هکتار از اراضی این منطقه به ارزش 56 میلیارد و 520 میلیون ریال رفع تصرف شد.

رفع تصرف بیش از یکصد هکتار از اراضی ملی جزیره قشم در منطقه رمچاه و حدود 40 هکتار از اراضی ملی و دولتی قشم حد فاصل انتهای بندرگاه صیادی شهر درگهان تا جاده درگهان به کووه ای، بخشی از اراضی رفع تصرف شده جزیره قشم از ابتدای سال جاری تاکنون است.

در هفته های گذشته حسین اسماعیل زاده قاضی ویژه رسیدگی به تصرفات اراضی ملی قشم نیز از ارسال حدود 300 پرونده تصرف اراضی ملی و دولتی این جزیره به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم خبر داده بود.

موضوع رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در جهت تحقق دستور جلسه نشست شورای حفاظت از اراضی ملی قشم به شمار می رود.

انتهای پیام /*

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید