خبر فوری

۳۹۰۰نفر سهمیه هرمزگان درطرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان | اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، محمد علی سلیمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران  بیان داشت: طرح کارورزی با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در مقطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکتری می باشد که در قالب این طرح ۱۵۰هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سطح کشور آموزش خواهند دید. 

وی جامعه جامعه هدف این طرح را دانش آموختگان بیکار گروه سن ۲۳ تا ۳۲ سال با احتساب ۲ سال سربازی در همه رشته های دانشگاهی بر حسب نیاز بنگاههای اقتصادی وتعاونی وکارفرمایان (واحدهای متقاضی جذب کارورز) عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی، آشنایی با محیط کار، تبدیل علوم تئوری به کاربری و مهارت آموزی را از مزیت های این طرح نام برد و گفت: اجرای این طرح موجب ایجاد انگیزه کارآفرینی، ارتقای خلاقیت در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی وافزایش قابلیت جذب دانش آموختگان درمحیط کسب وکار می شود.

مهندس سلیمی بیان داشت: طرح کارورزی سال ۹۵در هشت استان صورت آزمایشی اجرا شد و در سال جاری نیز برای تمامی کشور اجرایی خواهد شد که در اجرای آزمایشی این طرح در سال گذشته ۷۰ درصد کارورزان از سوی کارفرمایان جذب واحد پذیرنده شدند.

به گفته ی مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، دوره کارورزی حداقل چهار ماه وحداکثر شش ماه برای هرکارورز و میزان حقوق یک سوم حداقل حقوق مصوب سال ۱۳۹۶(حدود۳۱۰ هزارتومان ) برای هرماه تعین گردیده است وهمچنین درصورت جذب کارورزان در واحد وبنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا دو سال ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرمایان را پرداخت خواهد کرد، بعبارت دیگر کارفرمایان تا دو سال از پرداخت حق بیمه در قبال جذب کارورزان در بنگاه اقتصادی معاف خواهند شد اما واحد پذیرنده می تواند بر اساس توافق با کارورز مبلغی را به عنوان کمک هزینه آموزشی به وی پرداخت نماید.

وی بیان داشت: دانش آموختگان دانشگاهی بیکار وکارفرمایان یا صاحبان واحدهای تولیدی و متقاضیان کارورزی و همچنین واحد های پذیرنده از هم اکنون می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://karvarzi.mcls.qov.ir مراجعه نمایند.

وی از طرح تکاپو و طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی بعنوان دیگر طرح های وزارت متبوع برای ایجاد اشتغال نام برد و گفت: در این طرح شناسایی مزیت های استان و چگونگی ترکیب درست از نیروی کار دنبال می شود که برای اجرای آن ابتدا باید یک نیازسنجی صورت گیرد و نیازها بر اساس اولویت تعیین شده و هزینه‌ها در این راستا و هدفمند هزینه شود که این طرح همراه با ۱۲ استان دیگر در هرمزگان در حال اجرا است.

مهندس سلیمی در خصوص طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز گفت: در این طرح، تمرکز بر آموزش مهارت‌های فنی به مهارت‌ آموزان آماده به کار در سنین پایین تر که  به دلیل عدم علاقه ای و یا فراهم نشدن شرایط ورود به دانشگاه می باشد.

سلیمی در پایان تعهد اشتغال دستگاههای اجرایی در سال ۹۶ جهت ثبت در سامانه رصد را ۲۰ هزار شغل و مجموع تهعد اشتغال ایجاد شده را ۳۰ هزار شغل در سال جاری ذکر و بر محقق شدن این میزان تا پایان سال تاکید کرد

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید