خبر فوری

تدوین 14 طرح اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان | اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، علیرضا حیدری پوری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ها در بخش های بیابان زدایی، توسعه طرح های شیلاتی پرورش ماهی در قفس و استخرهای پرورشی میگو، سیستم آبیاری نوین، کیفیت بخشی به محصول گندم، اصلاح نژاد دام و اقتصادی کردن تولید محصولات کشاورزی است.
وی بیان داشت: امسال چهار اولویت تنوع بخشی به تولید محصولات گیاهی، اشتغال پایدار، اجرای طرح کارورزی و افزایش بهره وری برای تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی تعریف شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به سهم پائین کشاورزی در رشد اقتصادی اظهارکرد: اصلاح روش های کشت، توسعه سیستم آبیاری تحت فشار و کشت تیپی (کشت با نوارهای آبیاری) زمینه اقتصادی شدن کشاورزی در استان را فراهم می کند و بهره وری را تا 2 و نیم درصد افزایش می دهد.
حیدری پوری گفت: کاشت گیاهان و غلات پروتئینی مانند(کینوا یا خاویار گیاهی) در استان می تواند وابستگی کشور به واردات برنج را قطع کند.
‘گیاه کینوا یا برنج کینا جایگزین مناسبی برای برنج سفید معرفی شده که ارزش اقتصادی آن چهار برابر گندم و ارزش غذایی آن بیشتر از برنج قهوه ای است.’
ویبا اشاره به بی سوادی 80 درصدی کشاورزان در هرمزگان افزود: با اجرای طرح کارورزی تا چند ماه آینده زمینه حضور دانش آموختگان و دانشگاهیان در بخش کشاورزی فراهم می شود.
وی ادامه داد: براساس برنامه اقتصادی دولت، باید 80 هزار شغل در حوزه کشارزی ایجاد شود که سهم هرمزگان بیش از 2 هزار نفر است.
وسعت زمینهای کشاورزی هرمزگان 164هزارهکتار با تولید سالانه دو میلیون و 415 هزارتن محصول باغی و زراعی اعلام شده است.
در اطلاعات منتشره سازمان جهادکشاورزی هرمزگان آمده است: نزدیک به 19درصد از مردم این استان در بخش کشاورزی و زیرمجموعه های آن فعالیت دارند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: فاطمه نوری

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید