خبر فوری

مسئله اشتغال روستائیان استان لرستان با جدیت پیگری شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) اظهارداشت: امام علی فرمود مردم به دنیا پرستی روی نیاورید گرچه دنیا پرستی به شما روی می‌آورد، به آنچه از دنیا از دست می‌دهید افسوس و غم نخورید وهمیشه حق را بگویید.

وی برجسته‌ترین ویژگی امام علی (ع) را عدالت دانست و افزود: علی (ع) اسطوره عدالت بود و تمام تلاش آن حضرت در دوران حکومت برای استقرار عدالت در جامعه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: حضرت علی (ع) برای حکومتش شاخصه‌هایی در نظر گرفته بود که مهمترین آن شاخصه‌ها عدالت، پیشرفت و مسئولیت بوده است.

وی بیان کرد: از نظر علی (ع) روح اسلام و قوام حکومت به عدالت است از این رو نام علی (ع) با عدالت آمیخته شده است و علی (ع) الگوی عدالت است.

آیت الله میرعمادی سخاوت، شجاعت، عبادت، زهد، تقوا، مهر و عطوفت را از ویژگی‌های حضرت علی (ع) دانست و گفت: همه فضیلت‌ها در علی (ع) به نحو اعلی تحول پیدا کرده  و جمع شده است به همین جهت هر قشری به علی (ع) افتخار می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و اظهارداشت: مقام معظم رهبری این شخصیت الهی همانند مولایش امام علی (ع) در سخنرانیشان تجربیات و محورهای اساسی انقلاب اسلامی را بیان فرمودند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان افزود: این سخنان مقام معظم رهبری هم آرامش بود و هم چراغ راه آینده کشور از این رو لازم است این سخنان ملاک حرکت مسئولان و دولت جدید قرار گیرد.

وی عنوان کرد: رهبری در این سخنان به طور مفصل شاخص‌ها و مسیر حرکت انقلاب اسلامی و سیاست های ملی نظام را تبیین فرمودند.

آیت الله میرعمادی بیان کرد: خدا را شاکریم با وجود رهبری فرزانه و حکیم انقلاب امروز در طوفان، بحران‌ها و چالش‌ها ضرورت وجود ولی فقیه را کاملا احساس می‌کنیم.

وی گفت: با وجود این همه توطئه و فتنه، رهبری اکنون قریب سه دهه بعد از ارتحال امام (ره) این کشتی انقلاب اسلامی را به سر منزل مقصود هدایت می‌کند که خدا را بر این نعمت شاکریم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: به طور یقین تداوم انقلاب اسلامی و تداوم سربلندی ایران اسلامی به تبعیت از ولی فقیه است،ما تجربه کردیم امروز وجود ولی فقیه آرام بخش دل‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: امروز وجود ولی فقیه سبب وحدت، انسجام و یکپارچگی و سوق دادن همه به سوی اهداف و آرمان های انقلاب است.

آیت الله میرعمادی اظهارداشت: در جامعه باید یک منطق حاکم باشد و آن منطق ولی فقیه و منطق رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی ایران است چرا که منطق ولی فقیه مستحکم، عادلانه و شایسته اعتماد است.

وی با بیان اینکه منطق ولی فقیه تأمین کننده منافع ملی ما است افزود: ملت ایران به این دلیل به رهبری اعتماد دارند که منطق ایشان صحیح، عادلانه، با تقوا و خدا ترس است.

 نماینده ولی فقیه در استان لرستان منطق ولی فقیه را تأمین کننده عزت ملی، وحدت و انسجام ملی دانست وعنوان کرد: منطق ولی فقیه اقتدار ملی است و امروز اگر جمهوری اسلامی در منطقه قدرتمند حاضر می‌شود و در جهان نقش آفرینی می‌کند به خاطر منطق ولی فقیه است.

وی بیان کرد: تداوم و پیشرفت ایران اسلامی را در سایه تبعیت از ولی فقیه می‌دانیم.

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به روز شنبه 27 خرداد ماه سالروز فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: جهاد سازندگی الگوی خوبی برای خدمت و رفع محرومیت جامعه است.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی در روستاها خدمات بسیار ارزشمندی ارائه داده بود تصریح کرد: جهاد کشاورزی در دوران دفاع مقدس به سنگرسازان بی‌سنگر لقب گرفتند از این رو خدمت آنها در ذهن و جان مردم ایران زنده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهارداشت: امروز نیز نیازمند روحیه و مدیریت جهادی هستیم؛ روحیه و مدیریت جهادی ضامن پیشرفت ما است و امروز اگر بخواهیم در سال تولید و اشتغال تولید را تقویت و اشتغال را در جامعه نهادینه کنیم باید مسئولان به روستاها توجه جدی داشته باشند.

وی با تأکید اینکه اشتغال روستایی باید سرلوحه برنامه ها قرار گیرد افزود: خدمات مختلفی (آب و برق) به روستاها برده شده است اما در کنار آن اشتغال ایجاد نکردند در نتیجه شخص روستایی مجبور شد به خاطر مشکلات بی‌آبی دست از کشاورزی خود بکشد و با فروش اندک مال خود در حاشیه شهرها زندگی کند و مشکلت حاشیه نشینی به وجود بیاید.

آیت الله میرعمادی افزود: ما باید اشتغال روستایی را جدی بگیریم و روستائیان را مورد حمایت جدی قرار دهیم تا تولید نیز تقویت شود.

وی به روز چهارشنبه 31 خرداد سالروز شهادت شهید مصطفی چمران اشاره وعنوان کرد: شهید چمران دلیر مردی بود که امام خمینی (ره) بعد از شهادتش فرمود شهید چمران جنگجویی پرهیزگار و معلمی متعهد بود که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان شهید چمران را الگویی برای نسل جوان دانست و گفت: نیایش های این شهید می‌تواند صفا دهنده روح و جان ما باشد، ما امروز نیز به امثال شهید چمران نیاز داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان اشاره کرد و اظهارداشت: رهبری در دیدار با دانشجویان تعبیر«آتش به اختیار» به کار بردند اما متأسفانه برخی از این تعبیر برداشت غلط کردند و یا احیاناً موضع گیری داشتند در حالی که اگر تامل می‌کردند معنای این کلمه را می‌فهمیدند.

آیت الله میرعمادی افزود: واژه «آتش به اختیار» یک واژه نظامی و امنیتی است که هرگاه یک فرمانده و رهبر به مجموعه نیروی خودش اعتماد و اطمینان داشته باشد برای پیشبرد اهداف به آنها این جمله را می‌گوید، آتش به اختیار باشید بدین معنا هرکجا احساس مسئولیت کردید براساس قانون و مقرارت عمل کنید.

وی عنوان کرد: واژه «آتش به اختیار» یک اصطلاح عقلانی پذیرفته شده جامعه است چرا که ما در فرهنگ دینی به عنوان امر به معروف و تذکر لسانی را داریم؛ اینکه برخی از این تعبیر برداشت غلط داشته باشند به طور یقین ناصواب است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان  با اشاره به اینکه رهبری به نسل جوان و دانشجویان ما اعتماد و اطمینان دارد، بیان کرد: رهبری به عقلانیت، فهم و تجزیه  تحلیل نسل جوان و دانشجویان اعتماد دارد و آنان را افسران جنگ نرم نامیده است که این افسران باهوش، با درایت و با عقل در مسائل فرهنگی آتش به اختیار هستند.

وی اظهاراشت: جمعه آینده روز جهانی قدس است؛ روز قدس نماد وحدت مسلمانان در برابر اجانب، استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی است.

آیت الله میرعمادی افزود: مردم ایران هر ساله در روز قدس با دهان روزه فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سرمی‌دهند و نشان می‌دهند نسبت به استکبار جهانی و ظالمان نفرت دارند.

وی عنوان کرد: از همه مردم ولایت مدار استان لرستان دعوت می‌شود تا در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور گسترده‌ای داشته باشند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید