خبر فوری

نگرانی اعراب از گسترش جنگ در خلیج فارس

رخدادهای 26 خرداد 63

چکیده:

آیت الله خامنه ای: یکی از ضروری ترین نهادهای انقلاب کمیته امداد است.

 

سمینار یک روزه ارتش 20 میلیونی برگزار شد.

 

یک هواپیمای ایرانی توسط تروریست ها ربوده شد.

 

صدام از حملات گسترده ایران به عراق اظهار نگرانی کرد.

 

وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس خواستار اجرای قطعنامه 552 شورای امنیت شدند.

 

آیت الله خامنه ای از اهداف اصلی انقلاب رسیدگی به وضع محرومان است

در آستانه هفته کمک به مستضعفین که به ابتکار کمیته امداد امام خمینی برگزار می شود آقای عسگر اولادی به اتفاق شورای مرکزی کمیته امداد با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

رئیس جمهور در این دیدار گفت: یکی از ضروری ترین نهادهای انقلاب اسلامی کمیته امداد است و علت هم این است که یکی از اهداف اصلی انقلاب رسیدگی به وضع محرومان و مستضعفان و رفع محرومیت از آنها است.

آیت الله خامنه ای افزود: خودکفایی کمیته امداد باید از دو طریق انجام شود اول صدقات و دیگر موقوفات. تمرکز دادن صدقات این امکان را می دهد که از آن استفاده بیشتری شود. رئیس جمهور در پایان این دیدار بر لزوم کمک دولت به کمیته امداد امام خمینی را نیز مورد تاکید قرار داد.(1)

 

برگزاری سمینار ارتش 20 میلیونی در سراسر کشور

سمینار یک روزه ارتش 20 میلیونی همزمان با خجسته میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 6 هزار پایگاه مقاومت شهری و روستایی در سراسر کشور برگزار شد.

در این سمینار یک روزه  توطئه های استکبار جهانی و عوامل آن در خلیج فارس و مسائل مربوط به جنگی تحمیلی و بهره گیری از امکانات در جهت تقویت هر چه بیشتر جبهه ها بررسی شد.

مسئول بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در زمینه اهداف این سمینار گفت: اهمیت این سمینار حضور یک پارچه ائمه جمعه و جماعت و دیگر روحانیون در جمع ایثارگران بسیج بود که خود باعث تقویت هر چه بیشتر پیوند معنوی بسیج با روحانیت آگاه و متعهد در خط امام می شود.(2)

 

هواپیمای ایرانی ربوده شد

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد یک فروند هواپیمای ایرانی دیروز توسط افراد ناشناس ربوده شد و سرانجام در فرودگاه شهر اقصر واقع در جنوب مصر بر زمین نشست.

بر اساس گزارش ها این هواپیما کلا 8 سرنشین داشته ولی هنوز از هویت تروریست های که اقدام به ربودن این هواپیما کرده اند اطلاعی در دست نیست و مقامات مصری نیز تاکنون از افشای هویت هواپیما ربایان خودداری کرده اند.(3)

 

نگرانی صدام از حمله قریب الوقوع ایران

 صدام رئیس رژیم بعثی عراق در مراسم اعطای نشان به گروهی از نظامیان خود  خطاب به آنها گفت: من نگران حملات گسترده نیروهای ایرانی در جبهه های زمینی هستم لکن شما باید این حملات را دفع کنید روزنامه فرانسوی لوموند با انتشار این خبر افزود: صدام بدون اشاره به پیروزی های اخیر نیروهای ایرانی در جبهه های جنوب و جزیره مجنون در حالیکه سعی می کرد به نظامیان خسته خود روحیه بدهد افزود: منتظر حملات ایران باشید و این بار از پیشروی دشمن جلوگیری کنید.(4)

 

نگرانی اعراب از گسترش جنگ در خلیج فارس

یازدهمین اجلاس عادی وزرای امور خارجه شش کشور  عضو شورای همکاری خلیج فارس در طائف به کار خود پایان داد.

محور اصلی مذاکرات در این اجلاس اوضاع خلیج فارس و اقدامات لازم برای تضمین آزادی صادرات نفتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به بازارهای بین المللی بوده است. در این نشست وزیران خارجه شش کشور شورای همکاری خلیج فارس حمله به نفت کش کویتی را محکوم و خواستار اجرای قطعنامه 552 شورای امنیت را خواستار شدند. قطعنامه 552 شورای امنیت بدون مشخص کردن آغازگر حملات به کشتی های نفتی و عامل اصلی تشنج در خلیج فارس هر گونه حمله به نفت کش ها در خلیج فارس را محکوم کرده است.

بر اساس گزارش یونایتد پرس اجلاس طائف به پیشنهاد عربستان و برای هماهنگ کردن عملیات نظامی جهت تامین امنیت خلیج فارس در قبال اثرات تشدید مجدد جنگ و بوِیژه اقدامات متقابل علیه اعمال تلافی جویانه ایران تشکیل شد. دولت های مرتجع حوزه خلیج فارس نگران این هستند که در صورت بروز یک عملیات نظامی جدید در دریا چه عکس العملی باید از خود نشان دهند.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 26 خرداد 63، ص 3
2. کیهان، 26 خرداد 63، ص 1
3. جمهوری اسلامی، 26 خرداد 63، ص 1
4. جمهوری اسلامی، 26 خرداد 63، ص 3
5. اطلاعات، 26 خرداد 63، ص 16

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید