خبر فوری

فرمانداری بندرعباس نتیجه بازشماری آرای شورای شهر را اعلام نکرده است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، احمد مرادی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیئت‌ نظارت نقشی در طولانی‌شدن اعلام نتایج بازشماری آراء ندارد مسئولیت را متوجه فرمانداری بندرعباس دانست و اظهارداشت: فرمانداری باید نتایج بازشماری را به این هیئت اعلام می‌کرده، که تاکنون اعلام نکرده است.

وی با اشاره به جلسه‌ روز گذشته با فرماندار بیان‌داشت: به‌زودی قرار است فرمانداری نتایج بازشماری را به هیئت‌نظارت استان اعلام کند و پس از اعلام نتایج، سریعا بررسی آن در دستور کار هیئت‌نظارت قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت‌عالی نظارت بر انتخابات شوراها در هرمزگان خطاب به کاندیداها و طرفداران‌شان گفت: آسوده خاطر باشند، چرا که هیئت‌نظارت هرمزگان با جدیت حافظ رای مردم است.

مرادی در پایان گفت: شایعات مطرح‌شده در خصوص تغییر ترکیب منتخبان شورای شهر پس از بازشماری را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم، چراکه هنوز نتایج بازشماری اعلام نشده است.

گفتنی است، غلامرضا خداپرستی رئیس هیئت‌نظارت بندرعباس 22خرداد گفته بود: دلیل به درازا کشیدن اعلام نتایج بازشماری؛ حضور اعضای هیئت نظارت استان (مرادی، هاشمی‌تختی و ذوالقدر) در تهران است.

تاکنون نتایج بازشماری 26صندوق مورد اعتراض جمع‌بندی نشده و هیچ‌کسی نمی‌تواند آماری در خصوص میزان کاهش و یا افزایش آرای کاندیداها اعلام کند.

وی همچنین شایعات منتشرشده در خصوص تغییر ترکیب منتخبان شورای شهر بندرعباس پس از بازشماری را هم تکذیب کرده بود.

یادآور می‌شود، پنج‌شنبه 18خرداد پس از اعتراض‌های حدود 50 نفر از کاندیداهای شورای شهر بندرعباس به نتایج اعلام شده، بازشماری آرای 26 صندوق با حضور اعضای هیئت‌نظارت، فرمانداری و نمایندگان کاندیداهای معترض آغاز شد.

در دو روز اول پس از بازشماری، خبرها حکایت از اختلاف زیاد آرای موجود در صندوق‌ها با تعداد آرای ثبت‌شده داشت.

همین مسأله موجب تجمع تعدادی از کاندیداها جلوی فرمانداری شد که خواستاری شفاف‌سازی بودند.

حالا پس از یک هفته، نه‌تنها نتیجه‌ این بازشماری جنجالی اعلام نشده بلکه هریک از مسئولان پاسخگویی را به دیگری محول می‌کنند.

گفتنی است فرماندار بندرعباس تاکنون هیچ اظهارنظری درباره اعلام‌نتایج بازشماری نکرده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید