خبر فوری

ساخت پیشرفته ترین آمبولانس دریایی کشور با مشارکت خیرین در قشم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، دکتر حمیدرضا بهزادی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به روی نمایی از این آمبولانس در هفته دولت گفت: سرعت بالا، امکان ارایه خدمت به چند بیمار و مصدوم به طور همزمان و قابلیت مانور در شرایط جوی نامساعد (تا درجه چهار) از ویژگی های این شناور آمبولانس پیشرفته است.
وی افزود: همچنین 2 موتور 350 و قابلیت بیرون آمدن این شناور از زیر آب در صورت مواجهه با موج های بلند و ادامه حرکت در مسیر پیش بینی شده از دیگر امتیازهای این شناور آمبولانس با ارزش حدود 30 میلیارد ریالی می باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم بیان کرد: ساخت این شناور آمبولانس دریایی با امضای تفاهم نامه ای بین شبکه بهداشت و شرکت شناورسازی مدکندآلوی قشم آغاز شد که هزینه ساخت آن توسط مدیریت این شرکت و 2 میلیارد ریال نیز توسط ش یکی از خیران روستای طبل تامین شده است.
او اضافه کرد: تامین تجهیزات پیشرفته پزشکی از جمله دی. سی. شوک، مانیتورینگ قلبی، ونتیلاتور، پالس اکسی متر، ساکشن، کیف احیا، لانگ بکبورد، اسکوپ، کپسول اکسیژن، تخت بیمار و سایر داروها و امکانات مورد نیاز فوریت های پزشکی در کنار نیروی درمانی و ناوبری توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان تامین خواهد شد.
بهزادی عنوان کرد: هم اکنون یک دستگاه شناور آمبولانس دریایی کوچک با امکان ارایه خدمت همزمان به 2 تن بیمار فعالیت می کند و به طور میانگین ماهانه 30 تن بیمار برای درمان از قشم به بندرعباس اعزام می شوند که با اضافه شدن آمبولانس دریایی جدید، خدمات رسانی به بیماران در شرایط اضطراری بهبود خواهد یافت.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
8123

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید