خبر فوری

پیام مهم انتخابات اردیبهشت 96 ادامه راه عقلانیت، تدبیر و اعتدال بود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، سید موسی خادمی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت که مردم آگاه و قدرشناس ایران اسلامی با وجود برخی مشکلات و نارسایی ها در بخش های مختلف اما نشان دادند که سطح کنش سیاسی آنان بالاست.
وی تصریح کرد که مردم در این انتخابات با درک صحیح از شرایط و انتخاب آگاهانه مسیر عقلانیت حل معضلات و برخی چالش های موجود به ویژه در بخش اقتصادی را منوط به شعارهای عوام فریبانه ای همچون افزایش یارانه ندانستند.
خادمی یادآور شد که مردم بر این باور بوده و هستند که حل مشکلات اقتصادی تا حدود زیادی ریشه در مسایل سیاسی و اتخاذ تدابیر و راهبردهای راهگشا در سایر حوزه ها از جمله سیاست و فرهنگ نیز بستگی دارد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد شمار واجدان شرایط در انتخابات 29 اردیبهشت در استان را 528 هزار و 930 نفر ذکر کرد.
وی ادامه داد که البته تناقض هایی در اعلام تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان وجود داشت.
خادمی گفت که شمار واجدان شرایط رای دادن بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی حدود 480 هزار نفر بود که این آمار در وزارت کشور 528 هزار و 930 نفر اعلام شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که در حالی براساس این آمار تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان رشد 16 درصدی داشت اما میزان رشد جمعیت استان بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 حدود یک درصد بوده است.
خادمی میزان شرکت مردم در انتخابات 29 اردیبشت سال جاری را نسبت به انتخابات اسفند سال 94 با یک درصد کمتر حدود 72 درصد ذکر کرد.
وی گفت که هماهنگی و انسجام میان همه اعضای هیات های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان در طول فرآیند برگزاری انتخابات در این استان به نحو شایسته ای انجام شد.
وی تصریح کرد که همین انسجام، همدلی و هماهنگی میان دست اندرکاران امر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی سبب شد که کمترین خدشه و تنشی بر روند این عرصه مهم سیاسی در استان رخ ندهد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت که سیاست و راهبرد اصلی برای مجریان و ناظران انتخابات 29 اردیبهشت سال جاری علاوه بر حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای، برگزاری سالم، قانونمند و بدون کمترین تنش در این عرصه حساس بوده که به خوبی تحقق یافت.
خادمی اضافه کرد: نمایندگانی از همه گروهها و هیات های نظارت نیز بر برگزاری انتخابات در کنار همه شعبه های اخذ رای حضور داشته و این اتفاق در استان کهگیلویه و بویراحمد سبب شد که کمترین تخلف و شائبه دخالتی توسط هیات های اجرایی وجود نداشته باشد.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید