خبر فوری

افق اشتغال و تولید در چابهار بسیار روشن است

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا- ‌به نقل از منطقه آزاد چابهار، عبدالله امیریان افزود: ‌بحث اشتغال با توجه به ظرفیت‌های چابهار، در حوزه واحدهای تولیدی و عمرانی نسبت به سایر شهرستان‌های استان از اوضاع خوبی برخوردار است. ضمن آنکه با حمایت‌های دولت تدبیر و امید پروژه‌های چهارگانه بزرگ و در سطح ملی پتروشیمی، راه‌آهن، توسعه بندر شهید بهشتی و فولاد در حال اجرا هستند.

وی افزود: توجه ویژه نظام در خصوص توسعه سواحل مکران و در راس آن توصیه موکد مقام معظم رهبری برای توسعه سواحل مکران و تلاش‌های دولت در منطقه از عوامل این رونق اشتغال در منطقه است.

رئیس اداره کار شهرستان چابهار تعداد شاغلین این شهرستان را طبق شاخص‌های قانون کار 41000 نفر در قالب 3100 کارگاه بیان کرد و گفت: با اینکه پروژه پتروشیمی یک طرح نوپاست و هنوز به پیک کاری خود نرسیده است، اما طبق آخرین آمار تا 500-450 نفر روزانه در این شهرک مشغول به کار هستند که البته این آمار بسته به وضعیت پروژه متغیر است.

وی ضمن تقدیر از تعامل مجموعه توسعه پتروشیمی نگین مکران (متولی ساخت شهرک پتروشیمی مکران) با اداره کار این شهرستان گفت: در خصوص جذب نیرو همکاری خوبی بین مدیریت پتروشیمی مکران با اداره کار وجود دارد.

امیریان با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی تولید- اشتغال بیان کرد: متولی اشتغال همه ارگان‌ها، نهادها و ادارات هستند، ولی طبق قانون کار، سهم زیادی ازین موضوع درخصوص سامان‌دهی منابع انسانی به عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی توصیه کرد: صنایع از بین افرادی که در اداره کار ثبت نام کرده‌اند با اولویت نیروهای بومی استفاده کنند. در پتروشیمی نسبت افراد بومی به غیربومی در هر طرح متفاوت است و این نسبت از 60 درصد بومی- 40 درصد غیر بومی تا 80درصد بومی-20 درصد غیربومی متغیر است.

رئیس اداره کار چابهار افزود: نگاه دولت و نظام به سیستان و بلوچستان و خصوصا در چابهار نگاهی ویژه است و چشم انداز خوب و روشنی در خصوص اشتغال در منطقه وجود دارد و موضوع توسعه سواحل مکران متضمن این افق روشن است.

امیریان ادامه داد: متاسفانه طی سنوات گذشته اغلب واحدهای تولیدی به علل مختلف از جمله ضعف مدیریتی و کمبود نقدینگی تعطیل شدند و یا با حداقل نیرو و ظرفیت تولید می‌کردند که با تدبیر ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 95 بسیاری از این شرکت‌ها احیا شدند.

وی تزریق نقدینگی و تغییر مدیریت را دو روش مهم برای احیای واحدهای تعطیل و کم کارکرد دانست و گفت: با تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تولید و اشتغال، کارگروه رفع موانع تولید که اداره کارهم عضو آن است، مشکلات واحدها را بررسی می‌کند و نسبت به حل آن مشکلات اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید